Paisos Catalans

dimecres, 19 d’agost del 2009

Al voltant de la teoria de mems i un llibre:LA MEMÒRIA DEL TAURÓ


He tardat en llegir-me la Memòria del tauró, però m'ha sorprès i m'ha enganxat. És inquietant. El protagonista es desperta un dia al terra no sabent qui és ni el seu nom...no recorda absolutament res de res...rep missatges d'un persona que en realitat és ell mateix abans que perdés la memòria....i no us dic res més....llegim la història i ens anem endinsant en un laberint intricat de fets o de somnis...mai saps on acaba i on comença la realitat o la irrealitat....Has d'anar esborrant el teu rastre perquè no t'ataqui el tauró conceptual, un exemplar perillós de Ludovicià que se t'engoleix la identitat, la memòria, els records...Avances de perplexitat en perplexitat i d'inquietud en inquietud...i ja no saps distingir quina versió de tu mateixa està llegint el llibre o potser tu ets dins el llibre i has sortit a la realitat i te n'havies oblidat.....Si us agraden els misteris, la filosofia, la ciència ficció, els relats sorprenents i originals l'heu de llegir....

Després de la lectura em va agafar per investigar el que m'havia deixat com a pòsit ....Amb el meu pare, fa anys solíem parlar de si som un somni d'algú que ens somia ....de si morir en realitat és despertar...i coses per l'estil...sense saber-ho el meu pare era un filòsof....Després també el llibre em va dur envers una idea que em voltava per dins el cervell i que potser havia llegit o escoltat però havia oblidat fins ara...fins creure que era meva ....era el pensament que hi havia alguna cosa, alguna connexió estranya que feia que en el mateix instant milions de persones arreu del món estiguéssim pensant les mateixes coses, desitgessin el mateix i volguéssim anar als mateixos llocs....

I tot plegat té a veure amb la teoria dels MEMS o memes....per això he posat el text anterior de Jesús Mosterin que en parla...la teoria de mems va ser teoritzada per dir-ho així per Richard Dawkins.


3 comentaris:

benvinguts comentaris