Paisos Catalans

dijous, 7 de gener del 2010

El primer llibre llegit de l'any 2010



Doncs sí ahir em vaig acabar de llegir el trosset que em faltava del llibre: El mundo formidable de Franz Kafka (Ensayo biográfico) de Louis Begley. El llibre ,tal com diu el subtítol és un assaig sobre la vida de Kafka o més dit del que es pot entreveure de la seva vida a partir de les seves cartes a La Felice, a Milena i altra gent..així com a les anotacions del seu diari personal...la veritat és que el que més m'ha agradat han sigut les darreres pàgines....d'un capítol anomenat: El hacha para el mar helado de nuestro interior. En aquest darrer capítol en Begley es dedica a examinar i interpretar l'obra literària  de  Kafka i la seva connexió amb la seva vida ....i aquí si que he fruit  ....Transcric el fragment inicial que pertany a una carta que va escriure Kafka al seu amic Oskar Pollak: " Si el libro que estamos leyendo no nos espabila de un mazazo en la cabeza , ¿para qué lo leemos?(...)Necesitamos que los libros nos afecten igual que una catástrofe , que nos duelan en lo más hondo(...)Un libro debe ser el hacha para el mar helado de nuestro interior."

Amb Ottla la seva germana preferida
Bé, recomano seriosament el llibre  si us agrada Kafka i també recomano llegir-ne d'altres sobre ell perquè al capdavall és millor anar-se formant una opinió pròpia a base de llegir perspectives d'anàlisi i punts de vista diferent....un altre llibre que vaig trobar molt interessant i pertany a les mes lectures de l'any passat és: Cuando Kafka vino hacía mí...en aquest llibre podem "escoltar" la veu de persones que van estar prop o molt aprop de Kafka...durant la seva vida i ens podem construir una visió polièdrica de la persona i del gran escriptor que fou Franz Kakka-

6 comentaris:

  1. M'agrada Kafka i o he llegit aquest libre per lo que sgurament ho fare.

    ResponElimina
  2. Molt interessant, Elvira. Me l'apunto per properes lectures.

    ResponElimina
  3. He fet venir al kafkià del meu marit a llegir el teu comentari ;-)

    Ell ha llegit moltíssim de Kafka i sobre Kafka (concrectament aquest altre que cites "Cuando Kafka vino hacia mí" és un d'ells... ja veuràs que aviat caurà aquest altre jajaja

    ResponElimina
  4. M'alegro que ho trobeu interessant stripper, kweilan...compartim coses eh Assumpta? m'entusiasma Kafka igual que al teu marit...

    ResponElimina
  5. He llegit coses d'ell, així que me l'apunto :)

    M'encanta la frase:
    "Si el libro que estamos leyendo no nos espabila de un mazazo en la cabeza , ¿para qué lo leemos?"

    ResponElimina
  6. és brutal la frase, gràcies per la visita bajoqueta!

    ResponElimina

benvinguts comentaris