Paisos Catalans

dissabte, 25 de juliol del 2015

La nit del lloro o el lloro de la nit

He passat allò que diuen passar la nit del lloro ......amarada de suor tota jo , esperant que la pluja fes aparició i refresqués l'ambient .....al final cap a les tres de la matinada, rendida i desarmada per la son ,he caigut en  els braços suosos de Morfeu ......és curiós , algú sap d'on ve l'expressió de passar la nit del lloro? és que els lloros no dormen?¿ o es refereix potser, a les innumerables cotorres habitants okupes dels arbres del carrer , per tant parents propers dels lloros , que es dediquen a fer els seus sorollets durant la nit ( també els deu costar agafar el son )? ....¿o potser és allò "d'estar al lloro " ?  que dit de pas no és genuïnament català sinó un calc de la llengua veïna......millor estar a l'aguait......esperant l'aiguat pronosticat com a possible i probable.....

Si mig traduïm la cosa, emulant el mestre dels acudits Eugenio que barrejava català i castellà  podríem parlar de " la noche del lloro " os sigui la nit del plor perquè és clar si passés la nit del lloro al final plores de desesperació per no poder aclucar l'ull ....si capgirem al "lloro de la noche" esdevé de sobte el plor de la nit, poètic,  ( la pluja anunciada )......

Imagineu-vos que he passat la nit de l'ídem, neurones en ebullició i ulleres , no pas de sol ni graduades, sinó aquelles prolongacions rugoses i  moradenques que sota els ulls simulen ser llacs dessecats .....

Avui es van iniciar els jocs olímpics de Barcelona , al llunyà any 1992 , del segle passat....
Quin estiu més llarg .....l'actual, amb aquestes nits de mal dormir i de suor , a part de la xafogor potser tenia al cap que , posats a fer ,ara que han descobert un planeta mooolt llunyà .....batejat com a Kepler i una xifra que he oblidat  , i fora del nostre sistema solar , és allà, on podríem enviar a passar unes llarguíssimes vacances a tots aquells que,  fent demagògia barata i esgrimint amenaces, impròpies d'un estat civilitzat  ,  ens hi voldrien enviar a nosaltres .....


   

29 comentaris:

  1. aquests que fan la demagògia són aquests que no estan al lloro del que realment els hi espera i hauran de buscar recursos a Kepler com a molt a prop.
    Amarada de suor tota jo.....podria ser molt bé la primera frase d'un llibre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. un llibre d'aquells que agraden ......ja jaja estarem al lloro i espero no passar més nits de l'idem

      Elimina
  2. No m'agrada l'estiu. Mai no m'ha agradat massa, prefereixo el fred de l'hivern que se't passa corrent, abrigant-te o acostant-te a la llar de foc. Però amb la calor no s'hi pot lluitar. Per cert, com a ornitòleg t'he de dir que les cotorres també dormen ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. a mi de l'estiu m'agraden les vacances.....ara be la calor insuportable no ....tens raó si fa fred t'abrigues i llestos .....les cotorres d'acord dormen però i els lloros , Ignasi?

      Elimina
  3. No és mala idea això d'enviar els incivilitzats i anti-democràtics a un planeta llunyà.
    El 27 S escalfem motors. Nosaltres ens quedem a casa i els que intenten seguir decidint per nosaltres a 500 km d'aquí, que marxin a 500... milions d'anys llum.

    ResponElimina
    Respostes
    1. podem fer un verkami per preparar uns quants coets rumb a Kepler ?
      de moment les inscripcions per la diada van bé .....has vist pel pepe posen l'Albiol .....tindrem demagògia i racisme a dojo

      Elimina
  4. Ara mateix ja no estic amarada de suor tota jo, cosa que fa dies que no passava... per aquí fa un airet de capvespre generosament refrescant...

    No tinc ni idea de què ve això de la nit del lloro, i m'has picat la curiositat i he intentat buscar-ho, però no ho he trobat.

    Diu que Kepler s'assembla tant a la terra.

    Pobres Keplerians si hi enviem aquest personal!!! Però mira a cadascú quan li toca, nosaltres ja els hem aguantat molt... ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. ui Carme com envejo els teus capvespres d'airet!!!!

      No jo tampoc se ni trobo l'origen de la nit del lloro .....

      Dona segur que si existeixen keplerians ja sabran que fer .....

      Elimina
  5. Com si no haguéssim contaminat ja prou la terra... que dolenta que ets :) Aprofita que és diumenge per fer una bona migdiada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. diumenge no però el dilluns faig fer migdiada ...la calor i xafogor atonta
      dona a kepler segur que no hi ha contaminació

      Elimina
  6. Tampoc és que siguin tan dolentes les nits de calor, fixa't gairebé donen per fer un post. El d'aquest planeta llunyà, estaria bé, pot ser que el ompliríem aviat de malparits, jo ja tinc en el meu cap més de cent possibles llogaters per enviar i sense possibilitat de retorn.
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Alfonso si fos una nit de calor encara....massa calor massa nits .....podem fer una bona llista de mal nascuts per enviar-los-hi !!! je je
      gràcies abraçada

      Elimina
  7. LAS DE BARCELO0NA,NITS,NO SON MILLORS...LA MEVA NORA I DOS DELS MEUS NETS,ESTAN A CASA DELS ALTRES AVIS,A XATIVA,I PARLAN DE "NITS TOLEDANAS"...QUIMES COSES OI?

    ResponElimina
    Respostes
    1. les nits toledanes són com les nits del lloro? caram

      Elimina
  8. Això de la calor , és ben curiós, perquè jo dormo tan tranquileta i això que ahir fins a les tres, prop de casa hi havia un concert de música alternativa, per a mi pitjor que la calor.
    Això que dius de la nit del plor, l'acostumo a viure per la Festa Major. L'any passat tres dies seguits, entre les firetes que començaven a les sis i després si afegien els alternatius fins les quatre passades, va fer que servidora escrigués una carta de queixa a l'alcaldessa, molt educada això si (la carta i l'alcaldessa), queixant-me més que res pels tres dies seguits i sempre al mateix lloc, que bé podrien alternar i sobretot per la quantitat de decibels...I després diuen que gastem massa llum...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. si a sobre de la xafogor hi ha massa decibels....ja et planyo.....esperem que l'alcaldessa et faci cas ..... si no taps a les orelles

      abraçada

      Elimina
  9. Com que arribo tan tard, amb una mica de sort ara ja estàs dormint, ja que la nit anterior el lloro et va visitar. Que no sé d'on ve això del lloro, però sé que és molt molest, i si és per la calor, doblement molest.

    ResponElimina
    Respostes
    1. dilluns vaig dormir una mica millor , avui fa l'efecte que vol ploure però de moment hi ha encara més xafogor ......que hi farem !

      Elimina
  10. Ostres Elvira, m'has fet riure amb la teva primera frase. Ja et veia amb l'escopeta carregada. Però després, tot i queixosa, no ha sigut per a tant. I de sobres t'entenc perquè a mi aquesta calor també em posa feta una fera. Mira que li has donat voltes al lloro dels c...... M'ha fet pensar: la combinació nit del lloro i Elvira = Bomba de rellotgeria.
    Noia, esperem que remetin les temperatures i que plogui una mica, o força però sense fer mal, que convé molt i molt a la nostra terra. I de pas que com a mínim puguem dormir tranquils.

    ResponElimina
    Respostes
    1. si sabés qui és el culpable de la xafogor .....no sé si bomba de rellotgeria .....una bona bomba d'aigua em caldria i dormir a sota o dins la banyera .....ja ho dius tu que plogui bé i plogui força , ai las amb el poc que ha plogut i les temperatures tan altes a sobre tempestes .....i a l'endemà més calor desitjo que vagi refrescant

      Elimina
  11. Va, Elfree, ànims, que ja ha refrescat una miqueta. Vejam si ara el lloro et deixa dormir i descansar les neurones!

    ResponElimina
    Respostes
    1. fixa´t que el lloro ni em deixa dormir i em treu les ganes de fer res ...per això no he tingut ni esma de trucar-te ....

      Elimina
  12. Sí, ja ha refrescat! Però sigui com sigui, anyway, sea como sea, prefereixo mil vegades l'estiu a l'hivern, no m'assemblo a l'Ignasi en això, fins i tot amb el lloro!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un atac? No em diràs que no s'està millor amb la fresqueta de l'estiu....i el lloro?

      Elimina
    2. vols dir Gemma amb lloro i tot prefereixes l'estiu? a mi si em traguessin el lloro que acompanya a les nits encara ....
      eeep Ignasi, que us ha fet el lloro?

      Elimina
  13. Aquestes nits he patit tanta calor que he entès exactament que és això d'estar "al bany Maria"... i és una crueltat.

    Ja hem pensat que quan fem un flam i el posem en un recipient que, a la vegada és dins d'un altre recipient ple d'aigua i al foc, estem fent que el pobre flam tingui una horrible humitat i una "temperatura de sensació" angoixant??

    Si us plau, que s'acabi ja!!

    ResponElimina
  14. carai Assumpta m'has fet pensar en els pobres flams al bany maria i m'ha fet tanta gràcia que igual en faig un post jejeje.....sembla que demà o demà passat plourà , esperem que la pluja sàpiga on ploure i ho faci bé

    ResponElimina
  15. Asumpta ho he fet he fet un post sobre el flam au

    ResponElimina

benvinguts comentaris