Paisos Catalans

diumenge, 11 de febrer del 2018

Pere Casaldàliga

D'aquest gran home, humil i dedicat de ple als pobres, als altres , i que ja té 90 anys en Pere Casaldàliga , treballant incansablement a  São Félix do Araguaia, a l'Estat de Mato Grosso, Brasil , avui el diari Ara l'homenatja i jo us transcric algunes frases d'ell perquè ens serveixin per reflexionar .
  • "Un poble només és lliure quan és independent, autònom, sobirà".
  • "El capitalisme per definició és lucre acumulat, és privilegi del capital, és exclusió de la majoria"
  • "El gran atemptat diari és la fam al món"
  • "La major part de la humanitat, avui dia, sobreviu en comptes de viure".
  • "On no hi ha llibertat no hi pot haver justícia"
  • "Sigueu lúcids. Sigueu ferms. Estigueu units. Responeu a la persecució amb esperança. Responeu a la por amb unió"
  • "El que dono és el que em fa, no el que tinc. Quan més dono, més tinc perquè soc més. Quan més tinc i dono menys, tinc menys perquè soc menys"
  • "Els valents són aquells que vencen la molta o poca por que tenen"
  • "En amor, en fe i en revolució no és possible la neutralitat
  •  https://www.ara.cat/societat/pere-casaldaliga-ideari_0_1958804374.html

7 comentaris:

  1. Si no s'hagués fet sacerdot (dels bons) aquest home seria del CUP, com a mínim.

    ResponElimina
  2. Sabies paraules que ens venen d' allò més bé per reflexionar sobre
    es què som, i els moments que vivim...M'adhereixo a l'homenatge.
    Petonets.

    ResponElimina
  3. Un home honest, bo i valent, les seves paraules ens entren ben endins, perquè són autèntiques.

    ResponElimina
  4. No el conec gaire, però les frases que transcrius són molt assenyades i realistes, ja es nota amb què s'enfronta cada dia.

    ResponElimina
  5. Ell ha esta fidel a les seves conviccions, un home que ha vençut la por, un home valent, un home exemplar!!! Feliços 90!

    ResponElimina
  6. Homes com ell són un exemple a seguir: honest, conseqüent senzill. Un home bo, en definitiva.

    ResponElimina

benvinguts comentaris