Paisos Catalans

diumenge, 19 de juny del 2016

Somnis, onades, no venes

Ivan Aivazovski, 1850, La novena onada    
No li has dit mai, no li diràs, no li pots dir. No ets cap adolescent , ets sents jove sí però ja no tens l’edat oficial de ser-ho....aquesta no és la qüestió.... ¿Per què ,encara ,el cor, tossut, entotsolat , s’entesta , obstinat, a bategar amb més entusiasme , un entusiasme pueril i quimèric quan ella hi és?

Vas somiar amb ella , no és la primera vegada. La segona en dos anys, un somni escadusser , poc freqüent , rar com els somnis en general,irreal, irrealitzable potser desitjat.....com deia en Sigmund els somnis són alhora el sentinelles del son i les realitzacions disfressades de desitjos reprimits, o desconeguts pel conscient o ves a saber de quina matèria estan fets , li preguntaria a Shakespeare ....
William dorm també en la onada número nou i no em respondrà, el son és dens i profund allà on el fons és molt més avall que el fons.


L’onada , l’onada que se'm endú .....no és la novena , és la segona , una onada romàntica.....o sia provinent d’un passat decimonònic.....de fa dos segles ......

Desconnecta't....expulsa aquest estrany uessabé dos punt zero de la memòria......no pots, no pots, estàs utilitzant la imatge, la sensació, la tendresa emmagatzemada en aquell petó , un bes dins del somni i de somni...un bes als llavis ,impossible, sentir la calidesa dels seus llavis en els meus, en els teus? ¿ De qui eren els llavis, d’on surt aquesta rialla, aquestes dents, el somriure. el batec del cor, sorprès, exultant, content .... ?

Entres i surt del somni i entres i surt del quadre , ¿ perquè aquesta mar és dolça i no és salada? ¿perquè la força de les ones ,braves, blanes, pures, balbes, verdes, és una força tendra que et besa?

Dins el vaixell lluito , lluites, lluita, frec frec amb el revoltat onatge i encara t'apropes més a ella convertida en timó, en vela inexistent ,en rem animer que et porta el cor rebel al purgatori ....patiràs ....és somni o malson ?

No li diràs no , potser la forma sí .....potser gosaràs dir en veu alta : «l’altre dia , vaig somiar-te» , no li diries no, no li diràs , el contingut, no li diràs que serves dins, ben endins, el contacte dels seus llavis, el petons inesperats.....la tebiesa de la pell i la pell tèbia .....

I de sobte despertes , et cauen al damunt tempestes d’escuma , pedres precioses , joies que fan mal ....onades novelles ....o novenes ones ....nones nones i t’abraces....ens abracem, abrusades , brisades, braves , blaves, ones .....les venes ....besos, i besades , onades .




28 comentaris:

  1. M'ha semblat un text d'escriptura automàtica. Esplèndid.

    ResponElimina
    Respostes
    1. de fet el vaig escriure a raig ....gairebé mai planejo abans d'escriure ...moltes gràcies!

      Elimina
  2. Elfree, crec que no sóc gens romàntica i potser m'enganyo, perquè jo aquí dins, ja m'hi trobava. M'ha encantat!

    ResponElimina
  3. Uns somnis fantàstics, plens d'onades d'aigua dolça i salada, de petons, d'amors , de somriures...Pots entrar-hi i sortir-ne, Què més es pot demanar d'un somni???
    Petonets de diumenge.

    ResponElimina
  4. Bravo, Elfree, quina potencia d'emocions!!! Quins somnis més intensos, potser si que al final li haurà de dir!

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies Carme és el poder dels somnis que si es fan realitat deixen de ser somnis

      Elimina
  5. Que li digui, que li digui, besades i onades, maco, maco!

    ResponElimina
  6. Tan intens que ja hi era, no sé si somiant o desperta...tan bell tot, sentit, dolç.
    Aferradetes, nina.

    ResponElimina
  7. Una onada de sensacions i emocions aquest relat. Molt bo!

    ResponElimina
  8. Mmm... dec ser una mica totxo, però em sembla que no l'he entès gaire...

    ResponElimina
    Respostes
    1. no no ets cap totxo ....bé és un relat com dins un somni

      Elimina
  9. Una prosa tan bella que em creia que llegia poesia.

    ResponElimina
  10. Qué bonic! M'encanta, un relat amb molta força, que va i ve, com les ones, i amb molta passió i amor, ho he vist ho he vist!!

    ResponElimina
  11. Waw! quina tempesta d'emocions, aquí tot eren novenes onades, quina intensitat!
    Brillant.

    ResponElimina
  12. besades, vaivé....sacsejades...crec que ja ho tinc.

    ResponElimina
  13. Doncs reconec que llegir-lo és maquíssim perquè les paraules et transporten i tot ell et fa sentir com "dins d'una ona"... però no sé si l'he entès massa :-))

    És com quan veus un quadre abstracte i dius "M'encanten els colors, la forma en que estan posats, m'agrada molt, me l'enduria a casa... però no sé què significa"... Vull dir que al final no sé si és somni o realitat... (pobre de mi... no dono per més hehe)

    ResponElimina
  14. "Et sents jove sí, però ja no tens l'edat oficial per ser-ho...": el somni d'un "viejoven" o la novena onada que ens desperta.

    ResponElimina

benvinguts comentaris