Paisos Catalans

dilluns, 5 de desembre del 2016

El mundial.....

Mai havia fet ús del envia la teva opinió a blogger que apareix en el rectangle vermellós de sota a la dreta dins el blog .....acabo de fer-ho per dir el meu parer sobre els canvis recents que han fet ...ara quan em disposo a entrar al si dubto mai sé si aniré a petar al, calendari d'advent  (per cert ahir em vaig afanyar a escriure i programar la meva segona participació per que si em descuido ja no queden dies ) o a Silenci estem llegint blog de lectures que ara per ara mantenen ben viu  l 'Assumpta i el McAbeu....amb el que vaig tenir l'honor de col·laborar-hi ja fa massa temps.....o potser vaig a parar a Itineràncies poètiques  ......això és conseqüència dels darrers canvis fets dins el tauler del blogger que trbo que són confusos i pot donar lloc que algú s'erri i publiqui a un altre lloc enlloc d'un altre en el que volia fer-ho......trobo que abans era tot més clar i senzill ......

Avui un dilluns diferent d'altres dilluns ....tres hores i dos quarts de feina a la biblioteca han permès a l'alter ego d'Elfreelang  alliberar-se de gran part de la tasca  de corregir, llegir, qualificar etc els treballs i exercicis del seu alumnat.......després de dinar ha caminant fins el centre , hipotètic centre, ja que ara trobo que n'hi ha molts de centres, comercials i neuràlgics i neuròtics de la ciutat comtal com cal......me n'he adonat, ens hem adonat, dels grans canvis en el teixit comercial dels carrers ....restaurants vegans, botigues per turistes.......( els turistes són tots vegans?) botigues tradicionals desaparegudes del mapa......almenys hem somrigut alleujades en veure el retol : bar Mundial , des del 1925 ....uf un bar de tota la vida que resisteix els embats de la liquida modernor !

http://baresautenticos.com/2010/10/18/bar-mundial/

15 comentaris:

  1. Has entrat al bar? Que no el regenti un xinés o un pakistanés.....que com dius tu tot ha canviat molt.

    ResponElimina
    Respostes
    1. no no Joan increïble però no són ni xinesos ni japonesos són els de tota la vida

      Elimina
  2. A mi també m'agradava més la disposició anterior dels blogs al blogger. Ara m'ho he de pensar dues vegades per veure on vull anar exactament.

    ResponElimina
  3. Era més clar i confús fins que t'acostumis a la nova disposició, que serà un moment, i quan te la tornin a canviar et tornaràs a perdre, normal. Apareixes sempre en el blog que vas fer servir per últim cop, tret que facis sortir de la sessió, que no sé on va. Jo el blog el tanco de cop, i llavors surto de la sessió de gmail, i sempre m'apareix el següent cop allà on ho vaig deixar.

    Sobre canvis a la ciutat... tot s'adapta als temps. És normal que els comerços canviïn i evolucionin, encara que a nosaltres no ens agradi. Ara bé, a mi no m'hi veuran consumint vegà...

    ResponElimina
    Respostes
    1. si suposo que m''acabaré acostumant ....però de moment em faig una mica d'embolic ...tancar-lo de cop vols dir?
      ja sé els canvis hi són i hi seran igual sento una mica de nostàlgia per temps que no tornaran ...home jo menjar vegà de tant en tant si el tasto

      Elimina
  4. Sí, jo també he de tornar a aprendre el camí per navegar amb el Blogger. Ahir també vaig passejar pel centre de Barcelona i vaig pensar que tanta gent anant amunt i avall, en realitat deshumanitza la ciutat, et sents com una formigueta perduda enmig de la multitud.

    ResponElimina
  5. Em consola Consol pensar que no sóc l'única que em passa....dona a veure si ens vam creuar i no ens vam veure ....com formiguetes o més aviat cigarres per la munió de gent comprant

    ResponElimina
  6. No hi ha hagut, ni per part de l'Estat, ni de la Generalitat ni dels ajuntaments, un pla de protecció per a les botigues tradicionals. Més aviat al contrari.

    ResponElimina
    Respostes
    1. no se pas si poden fer res ja que l'estat només fa que legislar en contra del que aquí legislen i així ens va Xavier

      Elimina
  7. Sigui la ciutat gran o petita, fins i tot els pobles, desapareix tot el comerç tradicional. Tenim tots bastant culpa, ja que amb això del temps tan ràpid, volem comprar en un lloc on ho tinguem tot, en els comerços petits, regentats per gent de fora només se'ls be comprar als turistes, nosaltres ens anem a les grans superfícies per fer tota la compra d'un.
    Ara, el dissabte al matí em reservo per anar a comprar al mercat de proveïments de sempre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. home Alfons és cert que de vegades va bé però atribuir la responsabilitat als usuaris no és just ....jo si puc evito les grans superfícies.....la legislació no protegeix el comerç petit i mitja ...no sé hauríem de consultar estadístiques i dades si n'hi ha, sobre si la gent va més als grans hipermercats o als tradicionals no sé pas cap on anem si tinc clar d'on venim

      Elimina
  8. Jo continue comprant al petit comerç, encara que han canviat molt. Així, a la carnisseria pots trobar vi, olives farcides, arròs...mil coses. Supose que quan es treballa, no es té el temps suficient i optem per fer la compra en grans superfícies.

    ResponElimina
  9. un visca per tu de part del petit comerços ....potser sí que amb les presses i el temps hi ha molta gent que fa això, jo entre setmana no tinc temps perquè quan arribo a casa tot és tancat , els dissabtes vaig a fer la compra , m'inclino per supers petits i botigues de sempre

    ResponElimina
  10. A mi tampoc m'agraden aquests canvis, i últimament n'estan fent molts. Si una cosa no funciona, perquè canviar-la?

    ResponElimina

benvinguts comentaris