Paisos Catalans

dilluns, 20 de març de 2017

Equinocci!



Heus aquí l'equinocci primaveral o vernal o en paraules del poeta la primavera d'estiu .....equi i nocci ....pura poesia, " equi" prefix que significa igual , " nocci" semblant a l'italià "nocciolo "....el nucli.....

és a dir que avui entrem  a la igualació del nucli?

No, la paraula equinocci prové , de la llengua mare, el llatí :  aequinoctium......la igualació del dia i a nit .......

És vera i és prima ......

La primavera la sang altera

Per la primavera res no és com era.

Boticcelli la va pintar així  Botticelli-primavera

9 comentaris:

  1. Bona primavera, Elfree i també Visca la primavera!!!

    ResponElimina
  2. Sempre esperem la primavera amb candeletes, amb il·lusió que ens inundi la llum i l'alegria dels colors.

    ResponElimina
  3. Molt interessant l'etimologia d'equinocci... (M'encanten les etimologies)... Demà (avui) li explicaré a la meva germana que també li agraden molt ;-))

    FELIÇ PRIMAVERA!!!

    ResponElimina
  4. A mi, com a l'Assumpta, m'agrada saber l'etimologia de les paraules i aquesta és molt interessant i curiosa. Gràcies, Elfree!

    3 dites més:
    Per al Juliol la primavera està de dol.
    Una cuca no fa estiu, ni una flor fa primavera.
    Pasqua nevada, primavera gemada.

    ResponElimina
  5. Molt bona primavera, Elfree, i que sigui generosa amb tu i amb tots nosaltres!

    ResponElimina
  6. A mi això de nocci em sona a neci, però jo no se llatí.

    ResponElimina
  7. Una mica alterada sí que estaves quan vas fer el post!

    ResponElimina