Paisos Catalans

diumenge, 13 d’octubre del 2019

Octubre ....dos anys després

"…un dia et trobaràs amb una gran oportunitat davant teu i aquesta et cridarà a prendre posició ferma davant un gran principi, una gran qüestió, una gran causa. Tu et faràs enrere excusant-te amb el fet que vols viure una vida més llarga. Potser tindràs por de perdre la teva feina o potser de que et critiquin, o de perdre popularitat. Potser també tindràs por que algú t’ataqui amb un ganivet o una pistola o que et posin una bomba a casa teva, i per això decideixes de no prendre cap posició ferma… Doncs així podràs anar vivint fins que tinguis noranta anys, però estaràs tan mort als trenta vuit com ho estaràs quan en tinguis noranta. La interrupció de l’alè en la teva vida no serà res més que l’anunci caduc d’una mort de l’esperit que va succeir temps enrere. Vas morir quan no vas voler aixecar-te per defensar el dret. Vas morir quan no vas voler aixecar-te per defensar la veritat. Vas morir quan no vas voler aixecar-te per defensar la justícia. »

Martin Luther King


 Quan els nazis vingueren pels comunistes,
no vaig aixecar la veu.
Jo no era pas comunista,

Quan empresonaren els socialdemòcrates,
no vaig aixecar la veu.
Jo no era socialdemòcrata,

Quan vingueren pels sindicalistes,
no vaig aixecar la veu.
Jo no era pas sindicalista,

Quan vingueren rere els jueus,
no vaig protestar,
Jo no n'era, de jueu,

Ara vénen per mi.
I no hi ha ningú que aixequi la veu.

 Martin Niemöller

9 comentaris:

  1. Fa dos anys i malgrat tota la repressió, el desconcert inconprensoble dels partits polítics i del silenci eixordador de tanta gent... continuem alçant la veu.

    ResponElimina
  2. Respostes
    1. si però és urgent algú que lideri de forma clara l'espectacle polític és dantesc

      Elimina
  3. Que en tenien de sentit les paraules de Martín Luther King...I l'altre poema ve a ser una mica el mateix, si tu no fas res pels altres ningú farà res per a tu! És tan fàcil mirar cap a una altra banda...
    Bon vespre, Elfre.

    ResponElimina
  4. si M Roser però no podem mirar cap a una altra banda
    bona setmana i cuida't

    ResponElimina
  5. Hem de defensar els nostres principis sempre, i no callar davant les injustícies. Per salut mental també. I sobre tot per tindre l'ànima en Pau!

    ResponElimina

benvinguts comentaris