Paisos Catalans

dissabte, 16 de novembre del 2013

Esmorzar amb diamants i tardor ( el bucle)

Esmorzar amb diamants, Blake Edwards, 1961
Mentre naixia Omnium cultural  i es publicava el primer exemplar del Cavall Fort.....a la resta del món començaven a cantar uns melenuts a Liverpool , i un tal John F Kenneddy ascendia, és un dir, a la presidència d'Estats Units ....i Marilyn Monroe es divorciava del seu marit aleshores :Arthur Miller, el papa de Roma era l'estimat Joan XXIII.....ni el president ni l'actriu ni el papa viurien gaire més, a  Marilyn la varem trobar morta en circumstàncies mai prou aclarides el 1962 , el president fou assassinat el 1963 i tampoc s'ha acabat de resoldre del tot i el papa morí el 1963 d'un càncer , va rebutjar ser operat perquè temia que el seu concili II fos desviat dels seu propòsit,   cap dels tres va sobreviure gaire més a l'estrena del film, jo hi veig una relació ....s'atribueix un sonat idil·li entre l'actriu i el president ...a més aquest fou el primer president catòlic i aquí trobem un del nexes amb el papa....  a més, abans que a Audrey Hepurn , que va estar esplèndida,   li van oferir el paper a l'esmorzar a Marilyn , que el va rebutjar; el papa, entre altres encícliques va escriure" Pacem in Terris, sobre la pau del món, en un moment en què la Guerra Freda va arribar al seu moment de màxima tensió amb la crisi dels míssils de Cuba." i això de la crisi dels míssils va tenir com a protagonista el president Kennedy.......bé i  que la barreja entre" Moon river" i les quatres estacions de Vivaldi  és una espiral espai temps .....el 1963 morts l'actriu , el president i el papa resulta que  Omnium va ser clausurat  , escorcollat i prohibit  pel franquisme....per contrast el Cavall Fort a partir del 1963, va augmentar, el tiratge i les pàgines .....i dos anys més tard el dictador va autoritzar que aquells melenuts de Liverpool aterressin al seu Estat, això sí, ben cofats amb una " montera " de torero........
Resumint .....
.We're after the same rainbow's end, waitin' 'round the bend
My huckleberry friend, moon river, and me
E la Staggion ch' invita tanti e tanti
D' un dolcissimo Sonno al bel godere.
més o menys ens trobarem al capdavall al final de l'arc de sant Martí, estimat amic, el riu de lluna i jo i la tardor ens convida de tant en tant a gaudir agradablement d'un dolç somni  ......

22 comentaris:

  1. M'has fet venir ganes de posar-me la peli... avui convida molt a fer sofà, cafetó i manteta!

    ResponElimina
  2. ostres, que acabo de veure que és la proposta de RC!!!! i jo sense empanar-me!! huas!!!

    ResponElimina
  3. Un bucle sense fi, és tan difícil ser un país normal amb música de Vivaldi pel carrer, Tiffanys i més coses lliurament decidides?

    ResponElimina
  4. Un bucle que mareja una mica, però els bucles ja ho tenen això. :-))
    Molt ben escrit!!

    ResponElimina
  5. Doncs mentre cerquem el final de l'arc gaudim de la bona escritura.

    ResponElimina
  6. Ostres, Elfree, sorprenent del tot i vertiginós...

    ResponElimina
  7. Potser et necessitin uns nous serveis secrets catalans. Pensat'ho!

    ResponElimina
  8. Amb els bucles difícilment trobarem el final i potser ni tan sols el principi.

    Em sento convidada, jo també, a gaudir d'un dolç somni. :)
    Aferradetes

    ResponElimina

  9. Una de les meves pel·lícules predilectes... Recordes quin començament més meravellós que té?

    Abraçades, des de El Far...

    ResponElimina
  10. Bon repàs històric (la història sovint té bucles)

    ResponElimina
  11. Quins "bucles" més ben pentinats, Elfree. Ets una artista!

    ResponElimina
  12. Quins "bucles" més ben pentinats, Elfree. Ets una artista!

    ResponElimina
  13. Tens una capacitat per seguir el fil dels esdeveniments i trenar-los que em deixa al·lucinada. Et llegeixo i dic: "tot fa sentit". Original i fructífera aportació als RC!

    ResponElimina
  14. Vols dir que realment t'agrada la peli?????

    ResponElimina
  15. Una mica estrany sí que t'ha quedat, sí. ;)

    ResponElimina
  16. m'agrada aquesta rampella històrica.

    ResponElimina
  17. Quins lligams que tenen realitat, (president, actriu i papa) i ficció (no sabia que li havien ofert a la marilyn! I el que no sabem!). Ets una artista, Elfree

    ResponElimina
  18. Moltes gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  19. M'has deixat bocabadada! et felicito!

    ResponElimina
  20. Mare meva, Elfreeland, és increïble la capacitat que tens per esbrinar una trama tan complicada!!! Sherlock Holmes és un aficionat, al teu costat. M'ho he passat pipa amb aquest relat en què la fantasia permet una crònica acurada de l'època. :-) Ets única!

    ResponElimina
  21. Al·lucino... :-)))

    Ets una persona molt intel·ligent, ELFRI, em declaro súper fan... Aquests posts teus "a cervell obert" són espectaculars...

    En el relat m'he perdut una mica i, tot i així, m'ha agradat!! :-DD Com ho fas, nenaaaaa? ;-))))

    ResponElimina
  22. gràcies Marta, Pilar moltes gràcies en Holmes és molt millor...Assumpta el meu cap funciona així t'ho puc assegurar....moltes gràcies !

    ResponElimina

benvinguts comentaris