Paisos Catalans

diumenge, 16 de setembre del 2018

Direccions sense sentit

Sento no poder escriure i publicar al blog com necessitaria ......perquè ho necessito , però amics i amigues blocaires o blogueres ( com preferiu) l'existència en el meu món laboral docent de imitadors fefaents  del famós i desgraciat article 155 .....i d'admiradors ,pel que pateixo ,  dels jutges que interpreten a la seva particular manera normes i altres m'han emplenat de molta més feina de la normal ja que s'han posat a fer i desfer i adjudicar matèries noves a tort i dret , amb el que comporta de preparació ( calculeu per terme mitjà unes 132 hores en altres casos molt més de programació ) , ens han desfet equips de treball .......han impedit a companyes meves ( que tenien reducció d'un terç de jornada per tenir cura del seus fills ( llei de conciliació familiar i laboral) seguir desenvolupant les responsabilitats de coordinació i altres que feien molt bé .....i els greuges són majúsculs......

Mai podrem tenir una república lliure i democràtica  si no retornem urgentment la democràcia als centres públics  .......ara des fa massa temps la llei permet direccions dèspotes, arbitràries i repressives  .....el claustre i el consell escolar són  mers comparses ......

Perdoneu però algú ho havia de dir

14 comentaris:

  1. Doncs fas molt ben fet de dir-ho, perquè si no, els que no som a dins no ho sabríem... quina llàstima que les coses siguin així!

    ResponElimina
    Respostes
    1. si Carme jo ingènuament em pensava que de la "lec" Llei d'educació nostrada i dels posteriors decrets d'autonomia de centres juntament amb el decret sobre direccions podria sortir-ne coses bones em vaig equivocar de mig a mig ....en mans de directors/res autoritaris o poc democràtics és fatal pels claustres

      Elimina
  2. La democràcia ha d'arribar a tot arreu. La nova República ha de vetllar per (tal com diu la samarreta que adjuntes) un ensenyament públic de qualitat. És la base principal, juntament amb la sanitat i la seguretat, de la democràcia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. si i per això és urgent , amb tantes altres coses urgents que tenim que quan el govern nostre pugui abordar aquest tema ho faci

      Elimina
  3. Fa un temps, una companya del club de lectura que és profe de primària em va comentar que la democràcia a l'escola s'ha anat reduïnt de manera molt dràstica. Ella, em comentava que els anys 70 i 80 era molt més democràtica que ara. Que els profes escollíen molt més democràticament qui els dirigia i que en canvi, ara els consells son meres comparses i que els directors d'escola venen nomenats de fora. Tb comentava com la gent jove vivia pensant en demoràcia que no exerceix.

    Aquella conversa, difícil de reproduir en un comentari de post, em va trasbalsar molt. El teu post em reafirma molt d'aquella conversa.

    Tenim moooolta feina a fer per donar vàlua a la paraula tan desvirtuada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. doncs si rits és així, jo també vinc de treballar fa massa anys en escoles que eren democràtiques , potser en alguns centres es poden trobar amb un equip directiu bona gent i demòcrata que faci participar i consulti al claustre però la llei els permet, malauradament, fer i desfer

      Elimina
  4. Alguna cosa havia sentit que els i les docents ho estaven passant molt malament i treballant en condicions molt precàries. Calen solucions i no només actes simbòlics, cal que un dels pilars de la nostra societat tingui totes les eines i personal per desenvolupar-se. Si no ens creiem nosaltres mateixos el model, ningú se'l creurà per nosaltres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. de fet les condicions precàries ho són menys, parlo directament de les condicions laborals sota unes direccions que semblen emmirallar-se en Corea o Turquia en valors democràtics, amb professorat amenaçat i atemorit per directors /res dictadors i el més greu és que la nostra pròpia legislació els permet fer-ho

      Elimina
  5. Jo diria que no es pot generalitzar i ho dic per experiència...Em sembla que com a totes les professions deu haver-hi de tot, depèn de l'escola que et toqui...Jo fa 38 anys que estic a la mateixa i el director en deu fer una vintena que hi és...Potser hi ha coses que m'agradaven més abans, però l'equip directiu d'ara és molt professional!!!
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. celebro que el teu director sigui d'una altra mena, el meu també fa mooolts anys que s'eternitza i ha anat evolucionant cada vegada a més dictador...si t'expliqués tot el que passa on treballo no t'ho creuries ( el que és greu és que la llei i decrets existents permet la dictadura de direccions que han perdut el nord)

      Elimina
  6. tot està en mode precari, necessitem aquesta llibertat per ser algú i decidir el que volem

    ResponElimina
    Respostes
    1. democràcia a les escoles i instituts no n'hi ha i les lleis i decrets de la generalitat permeten aquesta situació els directors/res poden expedientar a un professor/ra per exemple i de vegades no pas per cap motiu professional , estem indefenses

      Elimina
  7. La democràcia i les bones pràctiques en l'escola pública han anat a pitjor, en el que fa a les dirección i a la gestió pura i dura, però la cosa no ve del 155 sinó de molt abans. La situació actual és l'última garrotada!

    ResponElimina
  8. Laura ja ho sé , ve de molt abans però em permetia fer un paral·lelisme metafòric ja que on treballo sembla que hagin aplicat el mateix article que menciono: coordinadores que ja no ho són, matèries atribuïdes a professorat que no les sap fer , desfeta d'equips de treball, amenaces.....i no puc dir més aquí

    ResponElimina

benvinguts comentaris