Paisos Catalans

dimarts, 5 de juny del 2018

Efemèrides

Dia mundial  del medi ambient.
El 5 de juny del 1832 es produí l'anomenada rebel.lió de juny a França  
Un 5 de juny del 1878 naixia Pancho Villa 
El 5 de juny de 1898 naixia Federico Garcia Lorca
Hores.jpg
By Josep M. - Treball propi, CC BY-SA 3.0, Link
un 5 de juny de 1968 assassinaven a Robert Kennedy
i l'alter ego real  d'Elfreelang (  personalitat virtual molt jove que només té nou anys)   naixia també el mateix dia 5 al passat segle XX , el darrer any de la dècada dels cinquanta .
i algunes dites sobre juny:



  • El juny fred sol acontentar poquets.
  • El juny ha plogut, el juliol ha de fer bon sol.
  • El sol de juny estalvia llum.
  • En juny, vaig com vull.
  • Entre juny i juliol esquila el gos.
  • Fins al deu de juny no et llevis roba ni et descordis el puny.
  • Fredors de maig, pedregades de juny.
  • Juny assolellat i ben tronat, any de bon vi i de bon blat.
  • Juny brillant, any abundant.

16 comentaris:

  1. Moltes felicitats, Elfree!!!
    Que sogui un bon juny i un bon any per a tu...

    ResponElimina
  2. Per molts anys, Elfree!! Felicitats!! Forta abraçada!!

    ResponElimina
  3. Per molts anys Elfree. Jo també sóc del juny, d'entre revetlles....
    Seguim amb el juny alçat!

    ResponElimina
  4. Ep, per molts anys amb un dia d'endarreriment!

    Això de les hores no em convenç, on queden els 'i cinc' i 'menys cinc'?

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies mai és tard....

      home la meva àvia en deia un quart menys deu, no sé a mi m'agrada la manera tradicional dels quarts

      Elimina
  5. Felicitats! No es tan glamurós com néixer al gener però no està malament.

    ResponElimina
  6. MOLTS JUNYS MÉS QUE PUGUEM CELEBRAR AMB TU.
    Em pense que enguany fins al 10 de juny no ens descordarem el puny, està plovent i tronant estrepitosament, he,he.

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies novesflors, si portem un seguit de tempestes que deu n'hi do! i precisament el 10 hi ha presagis de més pluges hehehe

      Elimina
  7. Que per molts anys et podem acompanyar en un dia com aquest, encara que sigui virtualment...
    Ah, i "pel juny, la falç al puny"
    Petonets, guapa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies Roser ,la falç al puny i el paraigües a la bossa

      abraçades

      Elimina
  8. Per molts anys, Elfree!!! Jo n'acabo de fer 50! És veritat que els fèiem a propet... Com diu la meva tieta, totes les edats són maques, why not :)

    ResponElimina
  9. te'n trec nou d'avantatge .....gràcies !!!jo em sento jove encara menys jove que abans però ben jove

    ResponElimina

benvinguts comentaris