Paisos Catalans

dissabte, 16 de juny del 2018

Què.....vacances eh?

A mi no se m'acut dir-li això a ningú , ni als quiosquers ni als cambrers o cambreres d'un bar , ni als qui treballen en enginyeria o en política o  d'administratius o a les i els qui treballen en perruqueries ni als qui treballen en supermercats ....cada feina té els seus pros i contres i els seus horaris i les seves tasques ...a mi com que estic, la meva alter ego real en el món meravellós de la docència m'ho diuen cada dos per tres ....i jo empassant saliva m'he de reprimir, els i les  desitjos i ganes d' enviar-los i enviar-les a fregir espàrrecs boscans amb oli de ricí.....

Acabo d'esborrar dos densos paràgrafs on detallava la feina que comporta posar alumnat en practiques amb les entrevistes, la gestió i elaboració dels convenis el seguiment i les visites i tota la pesca, al juliol hauré d'estar al cas i fer dues visites a sengles llocs de treball on els tindré ....aquest mes en tinc cinc d'alumnes ......total set 
si voleu saber-ne més de les practiques de l'alumnat de cicles formatius professionals , mireu l'enllaç on hi ha detallat només un dels passos http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/professionals/fct/homologacio/, si mireu la quantitat de paperassa a gestionar al·lucinareu mandonguilles ....

Tinc reunions de treball, reunions de programació, reunions de departament, reunions d'altres coses, durant el juliol també tindré una reunió de consell escolar, i també estaré realitzant una formació....
 
Sí és clar oficialment estaré de vacances  des del 1 de juliol .

10 comentaris:

  1. És un clàssic això de menystenir la feina de les mestres i/o professores. La meva filla és mestra i a vegades ha passat tot un cap de setmana fent avaluacions, preparant treballs, reunions, etc.
    Només els docents saben que cal estar dedicat absolutament a la feina.
    Hi ha molt de cunyadisme i conversa de bar que pontifiquen massa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. encara sort que la teva filla és del gremi i saps el ps que s'hi dona , com dius molt cunyadisme

      Elimina
  2. T'entenc perfectament, jo quan estava oficialment en actiu, el què més em molestava era la paperassa, per sort, ara que continuo en actiu, extra oficialment m'he tret tots els papers de sobre...
    A mi quan em deien això de les vacances els solia dir si em volien canviar la feina, ara , però, pensar que arriben, se'm fa costa amunt, què hi farem...
    Petonets , Elfre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies M Roser ...de paperassa en tinc molta i fins i tot al juliol tindré una mica de feina
      abraçades

      Elimina

  3. Aquí ens sortirà la vena de mestr@ i/o professor/a a uns quants. A tots els que ens hem de sentir mil i una vegades la cantarella de les vacances. Com si no fossin prou merescudes. Jo pregunto/animo a tots els que ho troben tan avantatjós per què no s'han fet mestres? Si en són de rucs, veient tantes coses bones i no aprofitar-les, oi?
    La ignorància és tant atrevida!!!
    Però Elvira, tu entre reunió i reunió aquest juliol, cerveseta fresqueta!




















    ResponElimina
    Respostes
    1. alguna cosa farem al juliol ....jo també ho penso si tanta vança i tal que es facin profes a veure

      Elimina
  4. Que pesats que són la gent, per favor! Repetint una vegada i una altra aquesta mena de prejudicis...

    Fregir uns quants espàrrecs, fins i tot amb oli de ricí, no els hi aniria malament... hem he, he...

    ResponElimina
    Respostes
    1. i saludables que són...els espàrrecs fins i tot fregits...

      Elimina
  5. Com que dec ser l'únic aquí que no es dedica a la docència, he de dir que si no s'explica la resta de gent no en tenim ni idea, i que imagino que abans era molt diferent aquest tema, quan no hi havia tant seguiment i tants plans. Sóc conscient que la feina no acaba amb les classes, és clar que no. Però la pregunta és, entre totes les reunions i activitats, has d'estar les teves 8 hores treballant? O no és cada dia jornada completa? Tots els mestres que t'envolten fan igual, es mantenen tan actius a partir de juliol? Perquè jo conec docents que em comentaven que van triar aquesta feina per les vacances, precisament. Vull creure que són una minoria, és clar. El cas és que a mi, encara que féssiu vacances absolutes de l'1 de juliol al 31 d'agost encara em semblarien poques, que teniu una feina cabdal i el descans és ben merescut i necessari. No qüestiono ni que feu feina durant el juliol ni que les vacances no siguin merescudes, però tu mateixa dius que oficialment tens vacances a partir de l'1 de juliol, això deu voler dir que no és jornada completa, per més activitat que tinguis. I en tot cas, qui fomenta que la gent pensi que feu dos mesos de vacances és qui diu que oficialment ho esteu, no?

    ResponElimina
  6. Precisament pretenia explicar-ho una mica ni que fos per sobre perquè la gent n'estigui al cas , els horaris a secundaria i FP són de 37,5 setmanals per tant hi ha dies de 8 hores i dies de sis o de cinc, mai faig el mateix cada dia:
    En el meu institut la gran majoria sí penquen com xinos i xines durant el curs i al juliol gairebé tothom fa cursos durant la primera quinzena; dons sento opinar així però els docents que dius qu es van apuntar per les vacances no crec que durin gaire en la professió; jornada intensiva la tinc la setmana vinent; com que sóc tutora de FP tindré 3 alumnes fent practiques tot el juliol i he de fer el seguiment i faré almenys 3 visites presencials; també faré un curs de 40 hores , una reunió del consell escolar i una altra per avaluar un dels projectes que hem fet ; ben mirat la gent podria fer-se diputado/a ja que el període de sessions va de setembre a juny i tenen dos mesos de vacances ; i sí sembla que fa temps hi ha un interés especial a menystenir la feina docent

    ResponElimina

benvinguts comentaris