Paisos Catalans

dilluns, 1 d’abril del 2013

Un dia que val per tres!

Les coincidències dels temps artificials inventats pels humans per controlar el temps  ....calendaris, rellotges i altres fan d'avui un dia que és molt més que un dia , per una banda en el món occidental cristià ( ignoro si en el món oriental cristià també es així) és dilluns de pasqua!  , a més, resulta que avui 1 d'abril és el April Fool's Day equivalent amb el nostrat dia dels Innocents , en els Països anglosaxons i també a Menorca ( que com sabeu va ser durant un temps colònia britànica) és el dia de fer-se facècies i bromes diverses , si llegiu la Viquipèdia diu que també es celebra a França i a Itàlia  ( per això la gran broma de no poder fer cap govern)......ajuntar dia de la Mona i dia dels folls o bojos pot aportar molt a les llars catalanes .....un esbojarrat dia de primavera gris i tapadot amb un color de cel de plom tots disposats a celebrar amb bromes i acudits el moment que vivim, amb alegria i il·lusió, mentre fem un mos a la mona , que feta o comprada , petita o mitjana ,de ben segur ens cruspirem amb joia com si a cada queixalada les urpes de la crisi es fonessin en mig de plomes i ous de xocolata ....un dia molt adient per la bogeria, la follia de l'atreviment de pensar i creure que ens en  sortirem d'aquest pou.....


Més: avui un 1 d'abril de 1795 s'alçaven els Sans-culottes , precisament perquè els del poble pla no estaven gaire sans i tampoc tenien el privilegi de vestir els seus culs com els nobles .....i parlant de revolució francesa avui pel seu calendari és el dia del carpí mes de Germinal, el carpí és un arbre de la família de les betulàcies
 i pel que diuen la seva fusta és tant o més apreciada que la del roure. Ja tenim dia de pasqua , dels folls i del carpí ....
i és que s'ha de tenir la cara més dura que la fusta del carpí i estar ben foll per no deixar decidir a un poble el seu futur! a menjar les mones en bona companyia ! que tingueu un molt bon dia de pasqua!

20 comentaris:

  1. Ara, el privilegi és dur el cul sense vestir, no tothom pot fer-ho.

    ResponElimina
  2. Jo, per si de cas, de la meva Mona ja me'n vaig menjar un tall ahir. No sigui que avui, amb tanta broma, em quedés sense. ;-D

    ResponElimina
  3. Ja he après un arbre nou... i espero que no sigui cap broma. ;) No l'havia sentit a dir mai el carpí. Que he vist que també és nom d'un peix.

    Ja saps que m'encanten les paraules noves. Gràcies!!!

    I la mona, doncs a punt de menjar-la. A casa. Sort! Que amb el dia que fa menjar la mona fora, avui deu ser una aventura.

    ResponElimina
  4. Doncs un any més em quedo sense mona, crec que en fa molts que no en menjo. Aquest cop he estat a punt, eh? Però res. Què hi farem. Ni bromes, avui.

    ResponElimina
  5. Mare meva, quantes coses en un sols dia!!! Com que no em convé cansar-me, jo celebro el dia de la mona, que el de les bromes ja ho vaig celebrar pels voltans de Nadal.
    Que et sigui grat!

    ResponElimina
  6. L'alçament de l'1 d'abril em fa pensar que tenim una "feineta" pendent, els sans-culotte catalans del segle XXI...

    ResponElimina
  7. Fins que els meus padrins van estar més o menys bé de salut, aquest dia era un dia alegre i especial allà al poble. Aquest any, i ja en fa alguns, que no sóc ni al poble. Ha passat a ser un dia força normal, la veritat. Taaant, que aquest any no tinc ni mona!!!! Vaig a comprar-me'n una!

    ResponElimina
  8. ja quasi passat però feliç dia, encara endolçit uns dies per les mones que queden per endrapar

    ResponElimina
  9. Ets la CMM (Campiona del Món Mundial) de lligar caps, notícies i events!
    Malgrat no comentar sempre, sempre em trec el barret i faig reverència quan et llegeixo.
    Demà santornem-hi, oi?
    Ànims i empenta...que ens cal!!
    Una abraçada ben i ben i ben gran, Elfree.

    ResponElimina
  10. Ja veig que avui, dia de la Mona, estàs més empipada que una ídem.
    No ets la única, Elfree!
    Però ho mirarem d'endolcir amb un tallet de Mona.

    ResponElimina
  11. Nosaltres la Mona la vàrem comprar al Mercadona hehehe... i, de veritat, no diré que és "exquisida" però si que estava força bona... i més si pensem que valia 5 eurus i picu ;-)))

    Doncs, com diu en MAC, nosaltres (dos) també la vàrem menjar mitja ahir i mitja avui...

    De petita jo sempre menjava la mona el diumenge, per cert... no em vaig assabentar que hi havia gent que ho feia dilluns fins que ja era gran, eh? sí, sí... de fet, si Pasqua és diumenge, per què no es menja diumenge? En fi... coses incomprensibles per la meva lògica sempre tan exacta ella ;-))))

    ResponElimina
  12. Ualaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! apa!!

    Hehehehe tenia raó jo!! Oeeeeeeee oeeee oeeeeeeeee La Mona es menja DIUMENGE... el que passa és que com el més normal és que en sobri, doncs DILLUNS es segueix menjant!! :-))

    Mireu, aquí :-))

    Si és que per a tradicions catalanes, mon pare sempre era qui ho sabia millor i ell sempre deia que era diumenge... De fet, moltes vegades la començàvem quant tornàvem del a Vetlla Pasqual... Als Jesuïtes del carrer Casp de Barcelona, on anàvem nosaltres per la Vetlla, començaven molt aviat, potser a dos quarts de nou o així... i tot i que la missa durava més de dues hores (amb les cerimònies del foc, de l'aigua... què maca és aquesta celebració!!) el més probable era que arribéssim a casa a quarts de dotze de la nit. Litúrgicament, per nosaltres, que ja veníem de la Vetlla, ja era diumenge, però "civilment" encara era dissabte, però nosaltres ja teniem permís per començar alguna mona, la qual cosa demostra que alguna era portada dissabte! :-))

    I és que tot té la seva lògica... El tortell de Reis es menja el dia de Reis, no el dia 7... doncs la Mona de Pasqua, el dia de Pasqua!! Eeeeei, Papi!! Ets un crack :-DDD

    ResponElimina
  13. Espero que passessis un bon dia, amb més mona que carpí (i les bromes, que no siguin pesades). Nosaltres encara tenim Monster High de xocolata, si en vols...

    ResponElimina
  14. ui, jo no he menjat mona, no fos cas que perdi la línia :P

    ResponElimina
  15. A mi tampoc m'ha arribat mona, bé virtualment si, però no té gust de res, és com si fos una broma...
    veure, tocar i no menjar!! :(

    Bona tarda!
    Bessets

    ResponElimina
  16. UIx quantes coses Elfree. M'encanta com ho enllaces tot i amb xocolata encara més.

    ResponElimina
  17. Jo tinc una padrineta molt sosa..... crec que no m'ha fet mai mona! :_(( Tot i això en vaig menjar una de cassolana la mar de bona!

    ResponElimina
  18. Un interessant exercici d'història!!!

    ResponElimina
  19. una mica tard però procuraré respondre .....potser hauria d'habilitar allò de les respostes que he vist en alguns blogs? mentre m'ho rumio.....

    Jpmerch molt ocurrent gràcies!

    Mac ja vas fer bé per si de cas....ara que té raó l'Assumpta és diumenge i no dilluns...jejeje

    Carme a mi també m'agrada molt descobrir noves paraules...ara que han passat dies el sabor de la mona s'esvaeix...avui fa sol! que passis uns bons dies de cap de setmana!

    Xexu només és un cop a l'any.....i hi ha mones ben bones.....

    Pilar m'agrada fer barreges ....ja ja cert que som mediterranis i no anglosaxons....bon cap de setmana fresc!

    I tant Ferran la tenim pendent i a més és urgent ja que ens hi posem!

    Porquet sempre podem fer de padrins de nosaltres mateixos i anar a comparar-nos una mona! espero que n'hagis menjat!

    Joan ens poden prendre el pèl ,la feina i altres coses però la felicitat i la mona mai de la vida!

    Fanal blau m'has fet riure vols dir que la campiona mundial???? com exageres! moltes abraçades per a tu! endavant les atxes!

    Glòria amb un mos de mona els micos i altres goril·les queden oblidats per una estona! abraçades!




    ResponElimina
  20. Assumpta quina crac! bé tu i el teu papi és clar.... doncs si, t'he de donar la raó ....és diumenge i no dilluns ....hem oblidat o capgirat tantes tradicions que al final encara ens menjarem la mona el dia de l'aniversari de Floquet de neu.....ves a saber si hi ha criatures que s'ho pensen....igual que arribarà un dia que algú pot creure que les vaques treuen la llet en tetrabrick! ah i per cert jo em vaig menjar una moca del caprabo d'un preu similar!

    Gemma i Sara em penso que a hores d'ara ja no us deu quedar cap engruna de xocolata! que passeu uns bons dies post.mona i post monsters!

    pons 007 perdre la línia no t'hauria d'amoïnar! mentre no perdis els posts!

    Sa lluna mona o no almenys molta felicitat que avui almenys aquí fa un solet que enamora!

    Gràcies joana m'agrada la melange !

    Alba mai ha fet mona? bé si la mona no va a casa com dius bé la pots anar a cercar!

    Gràcies Deric !

    ResponElimina

benvinguts comentaris