Paisos Catalans

dissabte, 18 de maig del 2013

Reculant setanta set anys en el tunel del terror

12 octubre del 1936.....Universitat de Salamanca....Millan Astray  militar, creador de la legión , Miguel de Unamuno, rector aleshores de la Universitat , assagista, filòsof, poeta , que inicialment va donar suport a l'alçament militar contra la república ....protagonitzen un enfrontament.....uns quants oradors  havien fet els discursos qualificant a catalans i bascos d'anti-espanyols i altres coses boniques .....Unamuno esclata i entre altres coses diu: "Vencer no es convencer, y hay que convencer, sobre todo, y no puede convencer el odio que no deja lugar para la compasión. Se ha hablado también de catalanes y vascos, llamándolos anti-España; pues bien, con la misma razón pueden ellos decir otro tanto. Y aquí está el señor obispo, catalán, para enseñaros la doctrina cristiana que no queréis conocer, y yo, que soy vasco, llevo toda mi vida enseñándoos la lengua española, que no sabéis...".

Després venen els crits de Viva la muerte ! muera la inteligencia !  per part del propi Millan que entre altres coses va dir: "¡Cataluña y el País Vasco, el País Vasco y Cataluña, son dos cánceres en el cuerpo de la nación! ¡El fascismo, remedio de España, viene a exterminarlos, cortando en la carne viva y sana como un frío bisturí!". si voleu més llegiu , segueixen el crit de Viva la muerte! i una valent resposta d'Unamuno titllant d'invàlid a Millan ( li mancava un braç)  que acaba amb "Venceréis, pero no convenceréis. Venceréis porque tenéis sobrada fuerza bruta; pero no convenceréis, porque convencer significa persuadir. Y para persuadir necesitáis algo que os falta: razón y derecho en la lucha!" 

Estem governats pels mateixos del viva la muerte i muera la inteligencia, pels mateixos que ens volen extirpar això sí després d'esprémer fins la darrera gota de sang, fins el darrer euro.....la Planúries de Selene homenatjant als  combatents de la división azul , exercit de voluntaris sota les ordres de Hitler que Franco va enviar a combatre ......la llei de guert que ens imposa un ensenyament caspós, aberrant i gris ....suposo que al dictat de les paraules que es van dir aquell 12 d'octubre del 1936.....mori l'educació, mori el català....la cultura i visca la segregació per sexes, per llengua i per origen social....expulsen arbitràriament a Noreudinne Ziani acusat de salafista sense proves, persona afí al nacionalisme català......

i ull !!!! que la ruqueria malvada, la ignorància i la coacció i la pèrdua de la democràcia es va encomanant ....a   Grècia han amenaçat personalment amb el tancament a la presó i expulsió de la feina a cadascun dels mestres i professors que volien declarar-se en vaga per les continues retallades  .....això és democràcia? http://www.ara.cat/mon/govern-amenaca-detenir-mestres-facin_0_917908411.html

El proper pas quin serà? fer-me fer classe amb les mans lligades a l'espatlla? m'amenaçaran amb metralleta per obligar-me a ensenyar les imbecil·litats de la llei guert? faran camps d'extermini per les persones amb dependència? pels desnonats? pels sense llar? els exclosos els mataran directament o els prohibiran per llei?

17 comentaris:

  1. És brutal el que expliques. A mi sí que m'has convençut!

    ResponElimina
  2. Necessitem marxar aviat, molt aviat, això és inaguantable.

    ResponElimina
  3. és una pena que no puguem avançar... sempre hi ha qui es quedarà atrapat al passat i el repetirà i repetirà... Diferent moment, diferents situacions, però una mateixa arrel. Quina ràbia tot plegat!

    ResponElimina
  4. M'agafo fort al lema "Venceréis, pero no convenceréis". Fa molt fàstic tot plegat!

    ResponElimina
  5. Tens tanta raó que, si no fos perquè el meu natural optimista s'esforça molt, molt, molt, seria per estar "cagadets de por"...

    Confio, confio en que això s'acabarà, en un termini no gens llunyà i que triomfarà el sentit comú, la lògica i el voler de la gent.

    ResponElimina
  6. Sí que esteu entretinguts els mestres, sí. D'ací tres anys una altra llei d'educació i volta a començar.

    ResponElimina
  7. ens tenen molta ràbia però ens necessiten, per això no ens deixen marxar

    ResponElimina
  8. Llegir el diari al matí és posar-se de mal humor per tot el dia. I veure al vespre les noticies és per perdre la son.
    Això és la democràcia?
    No podem fer res, a part d'estar emprenyats, fastiguejats, ofesos i vilipendiats???

    ResponElimina
  9. Ni convèncer ni vèncer... Unamuno també deia alguna cosa així com que el menyspreu per la cultura és propi de països subdesenvolupats....

    ResponElimina
  10. Cada cop ens voldran escanyar una mica més, la metodologia és la mateixa de sempre, però quan deixen sense opcions a una persona, a una nació, quan se sent contra la paret, desesperada i sense res a perdre, pot provocar reaccions que escapin de les seves mans.
    Continuem denunciant la injustícia sense perdre el seny, serrant les dents, no hem de caure en les provocacions ni deixar-nos vèncer.

    ResponElimina
  11. BUF,BUF,BUF, REINA... QUINA POR... I QUANTA RAÓ QUE TENS!

    uix, perdona, estava cridant...

    Una abraçada des del meu mar

    ResponElimina
  12. No se ni definir els meus sentiments quan llegeixo aquestes coses com a peronsa, i quan les pateixo com a docent. Tampoc ser posar l'ordre, no sé si m'afecta més com a persona o com a docent. Perquè és que realitat la cosa és tant sense sentit que em deixa astorada.
    Ahir llegia un article al periódico
    http://www.elperiodico.com/es/noticias/firmas/hija-deletrea-igual-bien-recortes-que-retallades-2394056
    que està molt bé, us el recomano, però quan vaig mirar el comentaris que havien escrit al respecte, allà si que em vaig quedar de pedra. Pensem que només hi ha els polítics que ens governen darrere d'aquestes imbecilitats però resulta que clar, els qui ens governen han sigut escollits pel poble i han guanyat i quan llegeixes els comentaris als quins em refereixo m'adono de tota la colla de "inqualificables" que els hi donen suport i que ja els està bé el que estan fent. Des de el raonament no aconseguirem res, pq està clar que ells el raonament no saben el què és. No hi veig el camí, com a mínim llògic, d'arribar a una solució pacífica i coherent... estic molt trista i decepcionada de tot plegat. Jo no em cansaré de fer la meva petita i particular lluita, sense fer soroll i sense fer cas, clar, a bajanades que no venen a to... veurem que es pot aconseguir...

    ResponElimina
  13. Ah, i volia dir també que en llegir
    els comentaris vaig pensar que a la ment de moltes persones no hi ha l'educació, hi ha fantasmes idiomàtics i por a Catalunya i aquesta por es tradueix en ràbia, mania, aversió i s'hi posen en contra sense pensar en res més. La catalanofobia els encega i això no se pas com ho arreglarem.

    I perdona per aquest rotllo, però tinc la sang que em bull!

    ResponElimina
  14. Catalunyà ha de ser forta, o no serà.
    I ara som dèbils. I es creixen.
    Salut.

    ResponElimina
  15. Elfree,
    N'he sentit parlar molt d'aquest episodi d'Unamuno.
    El cas és, però, que Espanya, en si mateixa, es defeneix pel conjunt de característiques (de trets!)que tots sabem. Fora d'això, no hi ha res més. Va així. Caurà sola. No caldrà empènyer gaire.

    ResponElimina
  16. És brutal el retrocés a que s'està sotmetent l'Estat espanyol per part de la seva oligarquia castellana. Estan retallant econòmicament i socialment i tot, planificat, segons un ideari franquista que no ha mort mai. És terrible.

    ResponElimina
  17. Sento respondre tard....
    gràcies Helena....són uns altres els que s'haurien de convèncer
    Quadern sí, estem en una situació nefasta ara és hora d'anar plegats, cal que les polítics siguin valents, que deixin de banda històries de partit i facin un front comú

    Alba és aquest el problema , la ideologia franquista encara persisteix

    Sílvia si fa fàstic ...hem de lluitar!

    Assumpta espero i desitjo que sí...m'agafo com a un ferro roent a la dita castellana no hay mal que cien años dure!
    Jpmerch entretinguts és poc....les lleis d'educació les haurien de fer experts en educació

    Joan no m'estranya, d'on rajaria la mamella? un 8,5 del PIB poca broma

    Glòria podem protestar, ser insubmisos, manifestar-vos, denunciar...

    Gemma és que estem dins una presó d'un estat subdesenvolupat ....

    Sergi hi estic d'acord, serrem les dents i seguim lluitant!

    Montse gràcies ...continuarem cridant si cal..

    Laura tens raó hi ha molta ignorància, incultura i ceguesa en tot això però és que la pressió mediàtica fa molt i cala en ments poc instruïdes....a mi m'afecta personalment i professionalment com podem evitar-ho? jo tinc alumnes més grans de 18 els hi parlo obertament ....almenys que algú pensi i raoni i sàpiga rebutjar les falsedats...com a anecdota et diré el que va exclamar una alumna meva, i ho va dir en castellà , " anda y ahora nos van obligar a hablar en castellano" ho va dir de cor i tot i que sembli una paradoxa venia a dir que ella pot parlar lliurement en la seva llengua , jo m'hi puc adreçar en la seva i en català ...però ella també és contraria a la LOMCE ....vull creure que ens en sortirem....abraçades!

    Igor la nostra feblesa és la desunió ....però a cada cop que ens donen creixerem

    Jordi que caigui aviat sinó ens arrossega la precipici

    porquet és terrible....és tant terrible que a cops penso que tot plegat és un malson



    ResponElimina

benvinguts comentaris