Paisos Catalans

dissabte, 14 de gener del 2017

A trumpades .....i vagues

Anem fent camí a trumpades ......em fa por pressentir  cap on girarà el món amb l'individu que mena un poderós país de països com els Estats Units .....

Si no s'aproven els pressupostos de la Generalitat què pot passar? jo no veig gens clar .....a més un sindicat ha convocat el proper 18 una vaga al sector docent per tal de reclamar que tornem al punt on érem abans de les retallades: sou, ( el van abaixar) hores lectives ( les van augmentar) hores de presencia al centre ( van afegir quatre hores més).....i ¿qui no voldria tornar a tenir , parlo de secundaria i FP, 18 lectives i 24 de presència al centre i recuperar poder adquisitiu? el que passa és que no estic d'acord en reclamar-ho ara , crec que hem de mirar més enllà ....demanem quasi allò impossible a un govern que hi és per preparar el nostre camí vers la construcció del propi estat i que de facto està lligat de mans i peus pel poder estatal que ens constreny i ens ofega impedint-nos ni tan sols una autonomia financera ......puc estar equivocada però no penso participar en aquesta vaga ( hi ha una altra convocatòria de jornada de vaga al febrer , pel mateix motiu, aquesta la convoquen la resta de sindicats )  .......

Primer el nostre estat, la nostra ordenació legal i jurídica, els nostres propis calers  , després reivindiquem tot allò que sigui just i que formi part d'un país nou, més lliure, més just, més social i tot allò que vulguem , mentrestant no dic que ens quedem creuats de braços però hauríem de tenir en compte els moments excepcionals que estem vivim.......

Ja dic i redic que potser estic errada , ho sento i ho penso així.
El fi justifica els mitjans? 
S'acosta l'hivern més fred i cru.....


15 comentaris:

  1. Jo no em sento implicada en aquesta vaga, però penso com tu. No és el moment i no ens podem posar més pals a les rodes. A veure què passa...

    Tot està molt incert, però hem de perseverar....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Carme penso que ara tot just no és pas el moment , hem de mirar mes enllà.... lamentablement en l'entorn immediat laboral molta gent no farà la vaga però per altres raons

      Elimina
  2. Jo no sóc professora i, per tant, no he patit aquestes retallades que sí has patit tu... suposo que ha de ser molt fotut treballar més i cobrar menys (bé, de fet, jo no tinc feina, que encara és més fotut, però entenc perfectament que a ningú li agrada anar enrere... i menys en un àmbit com l'ensenyament, que exigeix un esforç molt gran, (que no és com treballar a una fàbrica de fer taps -amb tots els meus respectes- però els alumnes i els professors tenen sentiments, problemes, entorns que els afecten, i els taps no), per això valoro un munt això que ens expliques: que, malgrat tot, acceptis esperar una mica per demanar el que de justícia us pertoca, a canvi que el país pugui sortir-se'n ;-))

    Personalment, i tal com jo ho veig, t'aplaudeixo :-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si Assumpta , fa set o vuit anys enrere tenia molta menys feina i en relació a ara cobrava més, jo sóc del parer que a qui hauríem d'exigir és al govern central no pas al nostre ....lamentablement la gent només veu allò que t´al davant i no mira més enllà no cal dir que la majoria de les meves companyes de feina no pensem com jo ....simplement tracto de ser coherent i tant debò ens en surtim com a país que és el que realment m'importa , valoro molt el teu comentari Assumpta moltes gràcies !

      Elimina
    2. Tinguem confiança!!
      Jo, malgrat tot, sempre sóc optimista... Ens en sortirem!! :-))

      Elimina
  3. Tot i estar d'acord amb les reivindicacions del teixit docent, i assumir-les com a pròpies en la seva totalitat, si fa falta, no crec que sigui casual que sigui precisament ara que es convoca la vaga, ni tampoc que sigui casual qui la convoca. La utilització d'un col·lectiu tan cabdal com és el docent per tensar la corda abans de l'aprovació de pressupostos em sembla molt tendenciosa i malintencionada. Però qui sap, potser també vaig errat jo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaja... tant que t'agradaven les CUP... tan monos i coherents que eren!! (Comentari sense mala bava, només per a fer reflexionar que, a vegades, les persones grans sabem per què diem les coses)... Ara, els molt porcs diuen que s'entenen millor amb Puigdemont que amb Junqueras... Es tracta de tocar els nassos.

      Elimina
  4. Estic totalment d'acord amb tu XeXu , si de cas ja som dos els qui potser anem errats , però apostaria un quilo de pèsols a que no crec que no ho estem ....

    ResponElimina
  5. El tema més prioritari és el d'assolir l'estat propi, la independència. En definitiva: la República Catalana.
    Una vaga, tant si té èxit com si no, no ens desencarrilarà d'aquest camí.
    No sé com està el tema de pagar amb diners públics subvencions a escoles religioses que estan tacades de casos de pederàstia. A escoles que per motius elitistes separen nois de noies, etc.
    Alguns temes d'aquests es poden solucionar immediatament i potser hi hauria més recursos per a l'escola pública.

    ResponElimina
    Respostes
    1. xavier el primer és el primer , i la vaga d'un dia la convoca la CGT per exigir als migrats i controvertits pressupostos de la Generalitat, collats des de l'estat que reverteixin ja totes les retallades , per suposat que no estic d'acord en subvencionar escoles concertades que separen per genere , no crec que l'escola religiosa en qüestió sigui concertada però en tot cas que té a veure una cosa amb l'altra? vull dir i si hi ha pederastes amagats a la pública ? que en fem doncs? és un tema polític, social i judicial

      Elimina
  6. Jo he arribat a un punt que ja no sé qui són realment els bons o els dolents, No ens podem creure res i la única cosa que sé segur és que si no tenim estat propi serà per voluntat dels polítics i no del poble.

    ResponElimina
    Respostes
    1. doncs es tracta de tenir els ulls i les orelles ben a punt per a distingir bons i dolents Joan si no la confusió fa que la gent ho rebutgi tot en massa sense distincions i mira el resultat a EEUU

      Elimina

  7. Crec que la teva és la decisió correcta en funció d'allò que penses que ara és més important. El primer de tot, en la lluita oberta en tots els fronts, és ser conseqüent amb un mateix.

    Abraçades, des de El Far.

    ResponElimina
  8. això intento Jordi ser conseqüent encara que a cops navegui contracorrent com els salmons riu amunt

    abraçades

    ResponElimina
  9. Aitx, Elfreelang, sóc de naturalesa optimista, però últimament ens ho estan posant complicat, entre uns i altres. No sé si tot està molt embolicat o si sóc jo, que ho veig així...

    ResponElimina

benvinguts comentaris