Paisos Catalans

diumenge, 28 d’octubre del 2018

Apleganúvols (Petits contes d'imaginació variable) de Gemma Barberann

Bé , Gemma et vaig dir que quan me'l llegís diria alguna cosa sobre el llibre al blog i finalment ja me'l  he llegit .....
D'entrada diré que m'ha agradat molt llegir-lo i a estones he somrigut i altres m'ha arrencat una riallada .....com diu en el subtítol són contes de curta durada ..., i d'imaginació variable , potser per alguns són pura imaginació i altres surten transformats o quasi  brollant de la font de la mateixa realitat de cadascú i en aquest cas  de la seva .

El llibre consta de dues parts , la primera sota el núvols Cirrus i la segona sota els cúmulus ......
No faré una ressenya típica ni tòpica ( espero) perquè no em surt ....
Els relats estan impregnats d'una subtil ironia  i també traspuen filosofia  ......no sabria  dir el perquè però de tots el que m'ha agradat més és el titulat: Go with the flow ......vaig acabar rient i tot .....tampoc´s que els contes siguin còmics , no no ho són .....però hi ha bon humor .....i en alguns tendresa i picades d'ullet a referents filosòfics......

Alguns fan pensar i molt ....de manera molt lleu ( quasi sense ni adonar-nos ) ens conviden a reflexionar......i no pas de manera superficial sinó amb carrega de profunditat malgrat disfressar-se de Cirrus o cúmulus no són esponjosos com els núvols ni gasosos, sinó molt sòlids .
Sapere Aude .....brillant final ......

Les frases de la Sara   .....impagables ( segur que n'hi ha moltes més de genials que donarien per més...i més...)

Recomano que el llegiu i que algú més avesat /da,  més sistemàtic/a  que jo en faci una ressenya coherent .....mentrestant crec que em seguiré rellegint els  diversos contes d'imaginació variable del Apleganúvols perquè amb un primer tast no n'hi ha prou i no s'aprecien totes les textures i gustos ...
Ara  me n'adono que ja tenia una ressenya , la del Xexu ...aquí
Zeus l'apleganúvols inspirador directe


Gemma quan serà el segon llibre?

17 comentaris:

  1. Jo també l'he llegit i coincideixo molt en la teva valoració.
    Els que em van agradar més són els de la primera part, els "d'imaginació alta", però tots els relats del llibre entren molt bé i et deixen aquesta bona sensació de que hi ha una "filosofia" al darrere que et fa pensar i, molts d'ells, amb un somriure afegit. Jo també el recomano.

    ResponElimina
    Respostes
    1. m'alegra coincidir Mac ....té fusta hauria de seguir escrivint

      Elimina
  2. Bé, Gemma, es pot aconseguir el llibre en alguna llibreria?A la foto que ha posat Elfree no puc veure si hi ha algun nom d'editorial.

    ResponElimina
    Respostes
    1. se'ls va autoeditar ...hauries de posar-te en contacte amb ella

      Elimina
    2. Noves flors, es pot baixar del meu blog: http://truquemalgegantdelpi.blogspot.com/
      A la banda dreta del blog.
      Gràcies!

      Elimina
  3. JO també l'he llegit i li vaig (molt bonic) fer un petit comentari per correu...Em fa gràcia veure que tots coincidim amb els trets filosòfics!!!
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. sí, sí, coincidim! ,no endebades la seva formació és filosòfica i l'ha fet servir amb mestratge i ironia
      abraçades

      Elimina
  4. Sí, jo en vaig fer una ressenya. El que no sé és si era més coherent que la teva!

    ResponElimina
    Respostes
    1. s´l'he enllaçat al meu post , crec que si que era més coherent

      Elimina
  5. Un bravo per la Gemma i un altre per l'Elfree!!!

    ResponElimina
  6. Encara el tinc pendent!!!!! ais....

    ResponElimina
  7. Eppps, no ho havia vist!! Moltes gràcies, Efree, moltes. I disculpa que se m'hagi passat, m'afalaga molt que t'hagi agradat. Ara estic una mica en impasse, però m'agradaria reprendre-ho... Molts petons!!

    ResponElimina

benvinguts comentaris