Paisos Catalans

diumenge, 6 de setembre del 2009

Rotko


Ahir em vaig comprar un llibre de la Taschen sobre Rothko.
Markus Rothkovich ( després Mark Rothko)
Deixo que parli ell mateix: " Un quadre pren vida davant la presència d'un espectador sensible, i en la seva consciència es desenvolupa i creix. No obstant , la reacció de l'espectador pot ser letal.
D'això ve que el fet de portar un quadre al món constitueixi un atreviment descarat i cruel. ¿ Quantes vegades no patirà danys permanents causats per les mirades de la gent vulgar o per la crueltat dels impotents que desitgen d'allò més traslladar la seva infelicitat a tot el que els envolta?

Uf! Déu n'hi do! Això és pura i dura filosofia....concepció de l'art...de la vida... Rothko es va suïcidar a New York el 25 de febrer de 1970.


4 comentaris:

  1. M'encanta en Rothko. Ja fa molt temps vàren fer una exposició a la Fundació Miró de Barcelona i m'ho vaig passar molt bé. I m'ho vaig passar bé, fent el que diu... pensant què em provocava cada quadre... imaginant més enllà de les tres franges de colors... una finestra de tren i un camp de blat cremant de sol, per exemple... L'art modern és un joc (això diu ma germana) i has de jugar a imaginar, a sentir, a pensar... i clar casdascú penserà el que vulgui...

    ResponElimina
  2. Jo hi estic "entrant" mica en mica ...m'alegra que t'agradi...la teva mirada no era ni cruel ni vulgar..era la d'una espectadora sensible tal com volia Rothko...

    ResponElimina
  3. Realment filosofia , concepció de la vida... interessant, li devia servir molt per pintar, per saber on volia anar i què volia fer, però no sé si a ell li va sevir de gaire per viure.

    I és que no es poden prendre les coses tan a la valenta com en Rothko... per molt vulgar que sigui una mirada... tampoc deu ser tan letal. Les mirades i persones sensibles deuen compensar, no?

    ResponElimina
  4. Doncs jo l'estic coneixent gràcies a tu, Elvira.

    ResponElimina

benvinguts comentaris