Paisos Catalans

dissabte, 16 d’agost del 2014

El desenllaç del joc! Incerta gória

Doncs si l'autor és Joan Sales ( de Joans , Joseps i ases n'hi ha a totes les cases) i la novel.la : Incerta glòria .
Una gran novel.la que va ampliar i refer unes quantes vegades, fin a quatre,  ja que la primera edició va ser, com tantes obres, mutilada en excés per la censura , al final va quedar en una magna novel.la de nou-centes pàgines i una altra novel.la a tall de continuació:. El vent de la nit publicada de manera separada fa un parell d'anys en el centenari de l'autor ,

Com que no hagut manera d'inserir el vídeo us deixo aquí l'enllaç http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/4280010,


I si en voleu saber encara més us deixo uns quants comentaris de l'obra de Joan Sales :http://lletra.uoc.edu/ca/obra/incerta-gloria-1956/comentaris-sobre-lobra


i per acabar, us deixo un post de  la Glòria que el passat  juliol va publicar un poema de Joan sales 


Bé el ranking l'encapçalen els set magnífics: Jpermch, Carme, McAbeu, Pons, Sílvia , Assumpta i M Roser amb 3 punts i  amb dos punts i medalla d'argent la Gemma 



12 comentaris:

  1. No em mereixo medalla perquè al final no ho vaig dir, però efectivament, vaig pensar 'Incerta Glòria', un llibre que vaig conèixer fa molt i molt temps per un blogaire que n'era fanàtic. Sempre m'ha fet una mica de mandra llegir-lo, la veritat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. XeXu encara que et faci mandra algun dia potser et vindràs ganes de llegir-la , la literatura és una cosa molt personal , és una gran obra , el blogaire que dius tenia motius per ser-ne fanàtic.... en tot cas et concedeixo la medalla al comentarista fidel del meu joc!!!

      Elimina
  2. Ves per on , mai havia guanyat una medalla d'or, encara que sigui un de set trocets...

    ResponElimina
    Respostes
    1. tens la setena part al preu que va l'or....ja és molt oi?

      Elimina
  3. Felicitats als guanyadors! I a la organitzadora també.
    I gràcies per recordar-te de mi i fer-me participar a aquest merescut homenatge a Joan Sales.

    ResponElimina
  4. Gràcies! em va venir al cap que havies publicat uns versos del gran Sales ! gràcies a tu!

    ResponElimina
  5. Últimament se sent molt a parlar d'aquest llibre. Fins ara no m'havia atret l'atenció però... algun dia m'hi poso!

    ResponElimina
    Respostes
    1. de fet el centenari del naixement de Joan sales va ser fa dos anys ....jo te'l recomano ! ah bentornada!

      Elimina
  6. També m'havia arribat que era un molt bon llibre i també em fa mandra llegir-lo, com el XeXu, pel volum? per la temàtica? però mai se sap!
    M'encanta la plata, per cert!

    ResponElimina
  7. Gemma sí té moltes pàgines però t'asseguro que no és un llibre més al voltant de la guerra civil, , és molt més que això , hi ha intrigues, uns personatges complexos i fascinants com en Soleràs ....amors, truculències, unes descripcions bellíssimes, si algun dia et decideixes....
    bé la medalla de plata no la comparteixes , ets tota teva!

    ResponElimina
  8. Felicitats als guanyadors i a la convocatòria del joc. L'he llegit d'una tirada al feedly, però estava molt ben muntat!!!

    ResponElimina

benvinguts comentaris