Paisos Catalans

dissabte, 9 d’agost del 2014

Nous i nous

Els dies nous o dies 9

Nou d'agost de 1945 , la segona bomba atòmica , encara més cruel que la primera , tres dies després de la de d`'Hiroshima , innecessàries morts i milers de ferits.....

Una altre nou , de 1969 , brutals assassinats de cinc persones , entre elles Sharon Tate  , dona de Roman Polanski per part dels Manson en una orgia de sang ....


També un nou d'agost del 1965 , Singapur obté definitivament la seva independència.

Dia internacional dels pobles indígenes

Dia internacional de la solidaritat amb la lluita de la dona a Sud-àfrica i Namibia

El 1992 , un dia 9 clausura dels jocs olímpics de Barcelona 

Ah i un 9 de novembre del 1989 el mur de Berlín  va caure

Falten només tres mesos per un altre 9 , el de novembre ...... aquest nou és nou del tot , espero que puguem exercir el nostre dret democràtic de ser consultats sobre allò que volem ser ! Hi ha molts entrebancs en contra nostra , guerra bruta, impediments , no fa gaire els del ultradretà" mans netes" ens avisàvem que tenien molts talps infiltrats , m'imagino que volen escampar suspicàcies i recels , provocar enrenou i fer renou....ja que no ofereixen res de nou ; jo entendria que es fes campanya perquè la gent votés no , el que mai en cap cas puc ni podré entendre que es faci campanya per negar el dret a votar!

I mentrestant no arriba aquest nou ben nou,  mengem nous que són molt sanes!
i ull que abans del 9 arriba l'onze ! la nostra V, la nostra diada, apunteu-vos per a formar una gran V de volem votar ! fem servir el nous concepte grec que es refereix a una mena de seny, cap el nou!
English Walnuts.jpg
«English Walnuts» per User:AndonicO - Treball propi. Disponible sota la llicència CC BY 2.5 via Wikimedia Commons.


14 comentaris:

  1. Una reverència per la teva capacitat d'enllaçar: intel·ligència, se'n diu.
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. moltes gràcies fanalet! molt exagerada tu, abraçades noves i amb nous!

      Elimina
  2. A més les nous tenen forma de cervell, per això el "nous" grec :)

    Esperem que sí, que puguem Votar!

    ResponElimina
    Respostes
    1. òndia Gemma , tens raó tenen forma de cervell! la filosofia grega m'apassiona!
      esperem-ho però no gaire assegudes , més aviat podrà ser possible si ens mantenim ferms i tossudament alçats!

      Elimina
  3. Quina repassada de nous!!! Un autèntic plaer llegir-la.

    Apunteu-vos, apunteu-vos... A la V

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Carme , una mica de joc amb les paraules......hem de tonrar a fer-ne una de molt gran i grossa!

      Elimina
  4. Saps què em passa? A mi em fa l'efecte contrari tot això. Ja sé que l'11 de setembre tenim diada, i sortirem al carrer. Que ens pre-fabriquin una manifestació em toca les pilotes, però és igual, hi aniré igualment. No m'agrada massa que em dirigeixin. I el 9 de novembre sé que votaré, que ningú no em vingui a treure aquest dret. Però estic fart de sentir-ne parlar. És clar que estic d'acord amb tu en el fons, no pot ser que ens neguin la democràcia i la llibertat d'expressió, però collons, que som un país genial amb moltes coses bones (altres no tant), podem parlar d'altres coses, si us plau! És que al final no tindre ganes d'anar a la puta V ni d'anar a votar, se'm passaran! Gairebé m'interessa més parlar d'anous i el preu que van, caram, que ja ni me les puc permetre!

    ResponElimina
  5. Xexu crec entendre el que et passa, en un altra tema com la cultura per exemple em passa una mica el mateix , m'explico: sovint em resisteixo a llegir llibres dels anomenats best sellers , me'n malfio i em costa molt molt fer el pas de llegir-los perquè no m'agrada que em guiïn, encara que he de reconèixer que algunes vegades quan he llegit algun d'aquests llibres m'he hagut d'empassar els prejudicis ; t'entenc , d'alguna manera però hem de fer les coses , si ja ho se´és a força d'insistència i de repetir-se fins la sacietat , ens hem de fer pesats i pesades per veure si aconseguim a força de picar pedra un ressò més enllà de les fronteres , espero que no passi el mateix a més gent sinó ens matarem per avorriment , em penso que la finalitat s'ho val....quina manifestació no ho és de prefabricada ? si no s'anuncia, es publicita i es prepara qui s'assabentaria i hi aniria , més quan es tracta de mobilitzar una gernació .....si us plau Xexu una mica de paciència....que no perdis les ganes eh?

    ResponElimina
  6. El que em passa a mi és que no necessito que em convencin de res. Sóc independentista des de sempre, per convicció, i senzillament, perquè no em sento espanyol ni me n'he sentit mai (ni aconseguiran que me'n senti, i mira que fan esforços, eh...). Sóc català, i punt. No només això, és que fa temps que el meu cap ha fet el xip i em sento completament allunyat d'España. Per això tota aquesta parafernàlia em sobra, em veig obligat a seguir el ramat perquè molta més gent ho necessita. Què hi farem. Però no sóc un hiperventilat, eh? No et pensis. No crec en la DUI (de moment) perquè sé que tenim un poble divers, i només vull la independència si el meu poble la vol. Per això hem de votar. I és probable que m'hagi de menjar les paraules, però com que no vull que m'obliguin a ser d'un país que no sento meu, tampoc voldria que obliguessin a una meitat de la població a ser d'un país que no es creuen. Convencem-los, sí. Però a mi se'm fa feixuc tot això perquè estic com de tornada. La via de l'any passat la vaig trobar graciosa. No és que em morís de ganes d'anar-hi, de no m'hi vaig apuntar, però ho vaig trobar original. Abans, hi havia la típica manifestació, que ja es va demostrar el 2012 que podia ser molt multitudinària sense situar-nos a tots per trams com ovelletes. Però repetir aquest any una cosa similar li farà perdre pistonada. Ja no és una manifestació, és una performance, i a mi no m'agrada fer teatre. Potser és la manera, però aquesta necessitat de demostrar les coses... Ho hem de demostrar votant. Que ens en privin el que fa és posar en evidència al país.

    Res, que no pateixis, que no em faig enrere, però reconec que estic una mica cansat. La meva no és una postura majoritària (per sort). Hi ha els que es neguen al joc perquè n'estan farts i volen DUI (opció irrespectuosa i no més tolerant que el propi comportament espanyol, no és el meu cas). I hi ha els que emocionats s'apuntaran al que sigui per tal d'enviar el missatge. A mi senzillament no m'agrada fer el número, però el faré, no patiu. El que em fa pensar la V d'aquest any és en una segona festa entre una bona colla d'amics. En montes una i en tens ganes, però no t'esperes que sortirà tan bé. Acaba sent una nit genial, i encara no s'ha acabat que algú ja salta 'ei, això ho hem de repetir!'. Com a corolari de la festa està bé, però no com a intenció real. Si et penses que les sensacions seran les mateixes, vas molt errat. Ara ja ens esperem que serà una gran festa, i probablement no ho sigui. Confio que s'aplegarà una grandíssima quantitat de gent, però pel fet de ser al centre de BCN potser ja alguna gent de comarques passaran de baixar, que és una murga, sobretot tornar després.

    Va, paro ja, que sempre he de donar la nota negativa. És només una opinió personal, i segurament pagues els plats trencats, perquè no paro de veure coses de la V i aquí que em deixen espai per escriure, m'esplaio, ja ho veus. Disculpa les paraules, no et vull deprimir a tu, ara!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No t'hi amoïnis, et comprenc, no no em deprimeixo pas, només faltaria que no pugessis esplaiar-te escrivint el que penses i el que sents , suposo que és fa complicat fer coses irrepetibles i originals ja que tot està inventat, les segones parts és cert pateixen les expectatives de la primera i segurament no seran iguals, però no se XeXu quina altra cosa es pot fer per sensibilitzar la gent respecte de el nostre dret a ser preguntats , jo tampoc i crec que ningú ,volem obligar a res que vagi contra la voluntat del poble , la única manera és ser preguntats i que la gent expressi el seu parer , al Canada ho han fet un parell , crec, de vegades, i no s'ha enfonsat el món, sortirem tots de dubtes quan haguem pogut votar ......
      Ah i reitero no t'has de disculpar de res XeXu, al contrari les opinions teves són molt benvingudes

      Elimina
  7. Amb retràs arribo al teu post, he llegit el que pensa en XeXu i el que respons tu i crec que tots dos teniu raó. Es trist que per una cosa, que és de dret i ben natural, com és una consulta, s'hagi de batallar tant i parlar-ne tant, que arriba el punt que ja n'estem cansats de sentir-ne i de enraonar-ne.
    Ara veurem si arriben els fets, que espero que si, que això està per veure...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Glòria , a mi em preocupa especialment aquest cansament nostre, encara que el puc entendre, no podem defallir a la primera de canvi ens queda molt i molt per fer i tot just estem a l'inici

      Elimina
  8. fixeu-vos que només ens queda un mes !

    ResponElimina
  9. Jo penso una mica com en XeXu, hi és que ja estem convençuts i no cal que ens ho recordin dia sí i dia també...Que no hi ha perill que se'ns oblidi, que els del país veí, ja s'encarreguen de fre-nos-ho recordar, cda cop que obren la boca...
    En quan a la V , jo hi aniré, però no m'hi he apuntat, perquè ens feien anar a la
    quinta forca i en canvi, a la punta de la Diagonal i puc anar caminant...
    Petonets.

    ResponElimina

benvinguts comentaris