Paisos Catalans

dimecres, 6 d’agost del 2014

Passar l'estiu sense gaires despeses

Com que ja sabem i patim la crisi aquesta dels dallonses si esteu per la ciutat comtal i voleu fer alguna cosa interessant alhora que instructiva sense gaire despesa, excepte la calòrica, us recomano el jardí botànic històric , una delícia de jardí  , fresc, està en un sot com si diguéssim, i la temperatura és uns graus menor, l'entrada és lliure o sigui que es pot visitar sense més despesa que la de la sola de les sabates ja que heu de pujar a la muntanya de Montjuïc, hi ha llocs preciosos , estareu envoltats de pau i de verd i silenci Jardí Botànic Històric (Barcelona)-4.JPG
«Jardí Botànic Històric (Barcelona)-4» per Jordiferrer - Treball propi. Disponible sota la llicència CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons.

 Jardí Botànic Històric (Barcelona)-3.JPG
«Jardí Botànic Històric (Barcelona)-3» per Jordiferrer - Treball propi. Disponible sota la llicència CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons.

Un altre lloc encisador , ple de vegetació mediterrània dels cinc continents,de tretze hectàrees , o sigui no us l'acabeu en una hora ni en dues és el jardí botànic nou, és una mica més lluny que l'anterior just darrer de l'estadi olímpic, hi ha també fauna, jo vaig veure un parell de puputs  , garses, cotorres, un gat, fins i tot hi ha hotel d'abelles ( no recomano destorbar-les ) l'entrada té un preu molt assequible, amb descomptes, per exemple si ets docent l'entrada és gratuïta, si tens carnet de biblioteca val 1 euro setanta cèntims.....ja he anat dues vegades , ja us dic que és interminable, us deixo algunes imatges :
http://w1.bcn.cat/barcelonablog/insolit/la-flora-mediterrania-que-corona-la-ciutat


Aquesta foto i l'anterior  són fotos d'(Aleix-Begué)
 Ah i Montjuïc té molts més jardins, racons, curiositats , un altre lloc que està molt bé , La Foixarda  , zona en la qual també hi està situat el jardí botànic històric i el camp de rugbi i altres com  l'escola municipal d'hípica la Foixarda , no. no vaig anar a muntar a cavall ... jo els cavalls millor els dels escacs o les cartes ....però hi ha un bar restaurant , tranquil, i mentrestant podeu admirar els i les valentes que munten a cavall o euga .....jo només vaig demanar un tallat , si demaneu una tapa de jabugo ja us ho fareu , però per prop de dos euros  , el lloc, les vistes, va ser un bon preu ......
Una de les nostres muntanyes  Montjuïc té de tot.....un munt més de jardins com per exemple els de Mossèn Cinto Verdaguer o  els de Laribal ......ja ho sabeu no cal gratar-se la butxaca per gaudir !

18 comentaris:

  1. Respostes
    1. Ho sento per dins dels jardins botànics s'ha d'anar a peu i tampoc permeten menjar ni fumar , ara per la resta de montjuic si que es pot anar en bici!

      Elimina
  2. Ostres, sent com sóc de Sants i no hi he estat mai!!! Ho he pensat un munt de vegades, xò, mai m'hi he acabat d'atansar.
    El que si que hi ha, xò ja rasca la butxaca i no era la intenció del post, és una terrasseta que es diu La caseta, que als vespres s'està molt bé i fuges de la gentada que hi ha a la ciutat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. rits a i Montjuïc hi ha de tot , la caseta és a Montjuïc? ja ho cercaré , bé les meves propostes eren de crisi, gràcies

      Elimina
  3. Tens tota la raó, per pocs calerons i a vegades de gratis, podem gaudir de llocs preciosos, sense haver-nos de desplaçar gaire, perquè estan a un tirant de fona...I també tenim la serra de Collserola, on et pots perdre enmig de la natura...
    Bon vespre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si tenim la sort de ser la ciutat dels set turons, el Coll, el Carmel, la Rovira , Modolell, els de Monterols, el Putget, i el de la Peira ....a part de Montjuïc i el Tibidabo....i si agrada la platja en tenim un seguit ! bon dia!

      Elimina
  4. Bona proposta, de vegades no cal anar moot lluny per pendre's un respir.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Certament Joan jo fins i tot asseguda en una terrasseta prenent un tallat i llegint un diari estic com si estigués de vacances a un altre país

      Elimina
  5. Que maco... Hi haurem d'anar. Montjuïc és tot un món i sempre que hi vaig, vaig als mateixis llocs, però aquests jardins botànics no els conec.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si t'agrada veure plantes, arbustos i arbres estan molt bé .....uiipi gràcies! ara com veus he seguit els teu consell i ja puc respondre els comentaris un per un cosa que em facilita les coses

      Elimina
  6. Oooooooooh!! Quina idea tan bona!! :-))

    La meva germana sempre busca fer una mica de turisme barceloní per les seves vacances, que la pobre, encara que treballa, com està pagant una hipoteca, tampoc pot anar enlloc i estic segura que si li passo aquesta info li encantarà!! :-))))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tanquen a les set del vespre tant el botànic històric com l'altre , hi ha un guarda que quan són menys 10 fa sonar un xiulet i aleshores t'has d'afanyar a sortir , jo ja he anat dues vegades ....el botànic nou que és una mica lluny , també hi ha bus que t'hi acosten si no vols anar a peu ,és realment immens! i les vistes espectaculars!

      Elimina
  7. Montjuïc sempre és una festa pels sentits. A l'agost i a qualsevol estació. I els santsencs hi podem anar a peu...

    ResponElimina
  8. A nosaltres ens queden 13 dies de vacances a ciutat,.podem.anar a algun jardí d'aquests, fan bona pinta!

    ResponElimina
  9. Jo ara fa temps que no hi vaig. Potser aquest any que segur no marxaré, m'hi puc escapar un dia, a recordar vells temps i a recrear els sentits.
    Jo també estic temptada a canviar la configuració per poder contestar comentaris. Si no me'n surto quan m'hi posi, ja us donaré consell a tu o a la Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Laura per recrear-se els sentits sempre estem a temps, veig que has tingut un lapsus calami o linguae entre donar i demanar , ja veuràs si ho vols canviar és ben fàcil, vas a configuració del teu bloc, cerques comentaris obres les opcions i fas clic on diu incrustats!

      Elimina

benvinguts comentaris