Paisos Catalans

dissabte, 1 de gener del 2011

Dia 1, any 2011, Janus el de les dues cares

Avui ja és dia 1 d'un nou any....el mes de Janus, el qui té la clau de la porta del passat i de la porta del futur, la porta d'entrada i la porta de sortida, dues cares que miren una enrere i l'altra endavant...un rostre vell i un rostre jove....Janus el guardià de les portes, que és símbol del trànsit  ....del canvi. També és el deu dels finals i el deu dels principis....
De vegades ens costa veure els principis i ens quedem només amb els finals....
Que Janus ens ajudi a interpretar el present i a albirar un futur millor, ens resten tres-cents seixanta- quatre dies i nits d'aquest 2011 que tot just acabem d'iniciar....el cel avui s'ha llevat pintat de gris, la humitat es fica arreu ....potser demà  lluirà el sol...el meu bloc enguany farà dos anyets, el primer any 524 posts, l'any passat 207 ...i aquest és el número 1 del dia 1....ara fa un any escrivia El vent s'ho emporta tot

19 comentaris:

  1. Comencem un no any de posts, és sens dubte un principi. A veure on ens porta aquest 2011, de moment, a viure el gener, que és el meu més! A veure què tal és això de tenir l'edat de crist...

    ResponElimina
  2. Però si que ha sortit el sol!!! jo l'he vist quan tornava a casa, era preciós, amb suaus núvols,... després s'ha posat tímid i s'ha amagat.

    ResponElimina
  3. Avui plovisqueja però resten molts dies perquè surta el sol.

    MOLT BON ANY.

    ResponElimina
  4. Ja m'has donat una altra lliçó magistral. Ja he après l'origen del "Gener-Janus".

    Déu n'hi do, 2 anyets, i un munt de posts! L'enhorabona encara no te la dono fins que anunciïs amb un post com cal el segon aniversari del blog!

    Ah, i demà lluirà el sol per primer cop aquest 2011!

    ResponElimina
  5. Estem al mes de Janus? Elfree! Bon dia dos de Janus dos mil onze, filla!
    Em diràs com es diu el de febrer?
    Bon Dos Anys de bloc!
    Un segon que et porto el pastisset...
    Ja sóc aquí: és com un suís, de xocolata i nata, molt espés! Amb les espelmes no t'hi cansis,eh? són de les de trampa, no s'apaguen ni que vulguis.
    Fins aviat, llumeta!

    ResponElimina
  6. li he demanat a en janus una còpia de la clau... a veure si així aquest any hi veig més clar..
    ei! ja tinc el cava per acompanyar el pastís de la Deli'ns... xin xin pels teus dos anyets tan fructífers..
    Fins aviat bombeta!

    ResponElimina
  7. Mil gràcies XeXu l'edat de Crist està prou bé ja ho veuràs jo te'n porto quasi nou anys d'avantatge!! recordo els meus 33 amb un somriure....quin dia els fas?
    rits hola avui sí que el sol ha sortit i gens tímid!
    Gràcies novesflors!
    porquet gràcies no n'hi ha per tant...em faràs posar vermella...magistral hehehe..:-)
    Deli´ns ( m'agrada com t'ha rebatejat la lolita) mil gràcies pel pastisset, encara no me'l puc menjar és el 2 de febrer (februarius)l'aniversari blocaire
    d'aviat arribarà perquè el temps vola!
    Bon any altre cop lolita, Janus té dues cares no t'equivoquis i demanis la clau errònia ....haurem d'esperar al 2 de februarius per la celebració del bianiversari!!!

    ResponElimina
  8. rectifico Xexu te'n porto quasi 19 anys no pas nou! que en faré 52 el juny! m'he rejovenit sense adonar-me'n!

    ResponElimina
  9. Ostres, em sorprén això de les dues cares del Janus...perquè he oblidat la història per passar-me a la part de picar de peus? Tan que m'agradava...


    Un petonàs, estimada!

    ResponElimina
  10. En el fons, canviar d'any tampoc suposa un canvi important. El dia següent és igual que tota la resta. Ens toca seguir amb la rutina de cada dia. No son molt optimista, però és que tenim al davant un any que no pinta gaire bé.
    Amb tot, que aquest 2011 et sigui molt profitós!

    ResponElimina
  11. JA EN US... tenim el gener (g ENER.- companyia elèctrica) Jo li dic a aquest més GEBRERALITAT... La meva mare deia que els dotze primers dies de l'any representen els dotze mesos i el temps meteoro´`ogic, avui podriem dir potser que ens desvetllin el que pasarà en crisis, atur, govern, i un gran etc que abans en meva infancia es limitava a saber si bufaba el cerç o el mitjorn o el xaloc o el bojorn o el vent de la fam...
    Res, que m'ha agradat el que dius, almenys em cultures i això és bo per a tots, a veure si entro la teva adreça i veuré quan edites i faré els possibles per venir a veure't, et recordo del molt que vens per allí i les meves circumstàncies fan que no pugui anar arreu com voldria i em limito a treure el cap per la finestra.
    Et desitjo un any normal i si puja de to que sigui en el sentit de la bonança, bonesa i passi de llarg si ha de mosegar-te...
    Una abraçada, Elvi i gràcies com a d'altres per l'esforç que poseu per que reaccioni... Es tant difícil... !! Anton.

    ResponElimina
  12. Jo també fa dos anys que vaig començar el meu segon bloc, Una cosa molt gran.... I que duri.

    ResponElimina
  13. Que ens ajudi a interpretar el que ens passi i que ens passin coses bones!!!

    ResponElimina
  14. Doncs felicitats per aquestos 732 posts!! Esperem que hi continues molts anys més! Salutacions i feliç inici d'any.

    Una abraçada

    ResponElimina
  15. A veure si el vent acaba sent un bon vent!

    Bon any i a no deixar d'escriure!

    *Sànset*

    ResponElimina
  16. Salut, endavant i amb un gran desitj de què el sol brilli per tothom.

    ResponElimina
  17. zel gràcies altre cop...
    Albert no pinta bé no...
    Anton un honor la teva visita, de debò i moltes gràcies a tu! la tristor no te la trauràs però anirà minvant el dolor...ja veuràs...abraçada!
    Helena dos anyets també? quant? el meu serà el 2 de febrer els dos nays de bloc!
    que Janus t'escolti kweilan!
    Gràcies Olguen! una abraçada també per a tu !
    gràcies sànset! montse salut i sol! de moment és gris!

    ResponElimina
  18. Des de l'1 de gener del 2009 que penjo entrades a Una cosa molt gran en una de molt petita!!! Gairebé porto 500 poemes.

    ResponElimina
  19. ui així ja has complert els dos anys felicitats Helena!

    ResponElimina

benvinguts comentaris