Paisos Catalans

dimecres, 20 de maig del 2009

Falena


M'acaba d'entrar una falena, una papallona nocturna d'aquelles tan grosses i grasses...la pobre ,obcecada s'ha ficat dins la làmpada de paper i hi dóna tombs cecs i espetega les ales contra la bombeta...ignorant que acabarà morint contra la llum ... igual que la falena ,nosaltres, també , en ocasions, encegats i encegades per una lucidesa massa lluminosa ens esberlem les ales de la imaginació contra la llum de la realitat que feta flama ens acaba rostint les idees i els pensaments fins que aquests i aquelles es tornen un munt de cendra...

De nit, quan vespreja, quan el sol ja s'ha adormit i potser la lluna apareix en el cel ,els nostres pensaments també enfosqueixen i es posen més tristos, més malenconiosos. Com la papallona nocturna que no és tan maca ni de bon tros com les alegres i acolorides, esveltes papallones diürnes....cosines llunyanes segurament perquè no s'assemblen gaire...

2 comentaris:

  1. Hola, un amic meu m'ha fet conèixer el teu blog perquè té punts en comú amb el meu. M'agrada molt aquest. Jo també em dedico a l'ensenyament i comparteixo coses amb alumnes. M'interessa molt tot el que aportes

    Virgínia

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies Virgínia....he visitat el teu bloc per sobre i caram! sí que hi ha llibres, escriptor, pintors que compartim!!

    ResponElimina

benvinguts comentaris