Paisos Catalans

dilluns, 1 de març del 2010

Calenda de Març

El moment del dia que m'és m'agrada, és quan arribo al final del recorregut del 28 i puc admirar Barcelona... des de dalt de tot o quasi, del turó de la Rovira...Barcelona s'estén sota els meus peus, sota la meva mirada...puc albirar el mar, la serralada de Collserola...els núvols semblen molt més aprop i recordo, amb tendresa, els pensaments del Pijoaparte, personatge excels de la novel.la de Juan Marsé: Últimas tardes con Teresa, contemplant el mateix paisatge que jo ....

Que minúsculs i insignificants som els éssers humans davant la natura! Miro el ball frenètic dels pins a mercè dels vent...Una mosca força grossa  que es passeja, per la finestra....No deu saber que enguany la preinscripció als centres educatius s'ha tancat abans.....Ja la col·locaran  en algun lloc......Els diaris va plens dels comentaris sobre el resultat del segon tsunami de consultes per la independència....mai plou al gust de tothom....Al capdavall, en les darreres eleccions oficials el percentatge d'absentisme i abstencions és més alt que les anteriors i ningú es posa les mans al cap malgrat tenen tots els mitjans i el pressupost  per fer-se una amplia publicitat..... De la perseverança ....es poden treure moltes coses positives... a veure.....

Fets com els d' Haití, i ara Xile em reafirmen  en la insignificança i la provisionalitat dels humans....davant d'un terratrèmol, d'un tsunami, d'una erupció volcànica.....d'un pluja torrencial ....què som? Vaixells de paper de diari enmig d'un oceà..... tothom tenim una data de caducitat inscrita en algun lloc del nostre cos, de la nostra informació genètica......com els iogurts.....Ara bé , els iogurts caducats es poden menjar fins i tot havent passat la data fixada de caducitat....ho he pogut comprovar... i si no vaig errada, recordo haver sentit que els aliments caducats són enviats com a ajuda alimentària als països anomenats pobres..... La nostra data de caducitat doncs, pot ser , diguem-ne alterada, modificada, aplaçada.....però tot té un final.  Algunes veus   parlen d'un possible final, d'una data de caducitat global pel món el 2012...que si el calendari maia, que si informes de la Nasa sobre l'increment de
< l'activitat solar.....Per cert, quan vaig nàixer , el 1959 hi ha haver una tempesta d'aquestes, solars, que va ser l'hòstia però es veu que no va ser tant greu.....i cent anys abans que jo també n'hi va haver una de grossa!
I acabo ja aquestes divagacions i digressions ....
Carpe diem! me'n vaig a menjar un iogurt caducat!






20 comentaris:

  1. Podries continuar amb les teves divagacions i digressions que nosaltres continuaríem llegint-te i trobant-nos en moltes de les teves divagacions i digressions.

    Avui fa ventot però també fa solet. Els aires des del turó de la Rovira, també són més nets.
    En Pijoaparte és un personatge que va brodar Marsé i del que crec que molts, el recordem com si acabéssim de tancar el llibre ara mateix.

    I, cert, de tan minúsculs com som, esperarem que la data de caducitat s'allargui tan com pugui. I el dia que ens toqui, mal ens pesi, avall que fa baixada!

    Bona tarda! :)

    paraula de comprovació: scoling

    ResponElimina
  2. Passo, et deixo una salutació, però, sisplau, segueix divagant... :-)

    ResponElimina
  3. Són moltes les interpretacions que es poden donar al teu post d'avui.
    Em quedo fixa en els paisatges que descrius. Em sento el punt petitíssim d'una petitíssima i. No vull avançar-me a cap data que esdevindrà, ja que prou feina tinc amb la del dia d'avui. La resta no existeix, per tant, Per què pensar-hi?
    La diferència entre la nostra data de caducitat i la dels iogurts és que la nostra és un enigma.
    Carpe diem i bon profit, Elvira!

    ResponElimina
  4. La data de caducitat marca el moment en que ja no et poden assegurar que el producte tingui les seves propietats desitjades. Pot ser que a partir d'aquest dia es faci malbé, però també pot ser que encara duri força si està tancat. Creus que això és aplicable a les persones?

    ResponElimina
  5. Com m'agradaria poder veure aquest paisatge que descrius de la meva estimada Barcelona!! ;-))

    Algun dia... algun dia... que si els somnis es compleixen massa aviat tampoc té gràcia...

    El 2012 ha d'acabar el món? Bé... qui sap!

    M'ha agradat llegir les teves reflexions... i espero que el iogur caducat estigui bó jejeje (a mi m'encanten els de pot de vidre mmmmmm)

    ResponElimina
  6. Divagacions interesants.

    Fragilitat absoluta davant la natura...

    Data de caducitat... menjar els iogurts caducats és com una mena de revolta a la caducitat de les coses? Ho penso a vegades... jo també me'ls menjo igual si caduquen...

    ResponElimina
  7. Caduca, paraula cap-i-cua!

    Caducar per renéixer o no caducar.

    No fa gràcia ser un iogurt caducat a qui els cucs mengin....

    Brindo per un mar infinit de divagacions, tan suggerents, i que arribin a bon port, endavant!

    ResponElimina
  8. M'agrada quan divagues d'aquesta manera. Tots ho fem alguna vegada i diria que és necessari fer-ho de tant en tant.
    Quan a la caducitat... suposo que déu ser una forma més de vendre productes en el menor temps possible. Estic convençut que la majoria dels aliments poden aguantar molt més del que posa la seva data de caducitat.
    Ara penso que, el més important, és que no deixem que ens caduquin també el nostre cervell per seguir divagant... ;)

    ResponElimina
  9. Quin apunt, Elvira!És tan interessant i diu tantes coses...que mereix més d'una lectura. Com ja t'han dit, segueix amb les teues divagacions que a nosaltres ens fan gaudir i reflexionar. Bona setmana!

    ResponElimina
  10. Gràcies fanal avall que fa baixada i que duri oi?
    Seguiré divagant rita, gràcies per la visita.
    gràcies Pilar cert la nostra data de caducitat no la sabem...tots som un punt insignificant surant en l'univers...
    Home Xexu si ens hem de mantenir tancats i a la nevera prefereixo que m'arribi la data de caducitat abans....no, el que volia dir és que igual que molts productes "caducats" continuen sent comestibles....per molt que hagin perdut o començat a perdre les seves propietats...doncs que en el fons amb una vida més o menys sana, amb l'ajut mèdic...o amb la sort podem durar una mica més enllà...ara et poden trasplantar el cor, el fetge, els pulmons si s'espatllen....i la data de caducitat queda postergada...no sé...una mica com els iogurts sí que podem ser...o no...
    Gràcies Assumpta la vista de Barcelona és preciosa...jo crec que el món s'acabarà algun dia però no crec que sigui dintre de dos anys...esperem que no...
    Carme m'encanta això de la revolta ...els que m'he menjat caducats! i no passa res!
    lolita moltes gràcies per la visita i el comentari..."caduca" és cert és cap-icua! alfa i omega

    Gràcies joanfer no voldria per res del món que ens caduquessin el cervell...divagar és com passejar els pensaments!
    Moltes gràcies kweilan pel teu comentari...bona setmana també per a tu! i bones lectures!

    ResponElimina
  11. Divago doncs existeixo.... anava així? compte amb els iogurts caducats, no sigui cas que haguem de còrrer, eh? Petons, divagadora :)

    ResponElimina
  12. No sé qui va ser que un dia em va dir que els iogurts caducats eren bons per no sé què... jajaja... no és broma, eh? :-))

    vull dir que no recordo quasi bé res, però sé que es veu que tenien alguna propietat bona quan es caducaven :-)

    ResponElimina
  13. ostres!! he posat "es caducaven" ;-))... vull dir quan "caducaven"... avui estic espessa :-)

    ResponElimina
  14. No ho creguis Assumpta és genial l'expressió "es caducaven"! perquè implica tota una revolució de costums: jo em caduco, tu et caduques ..ell es caduca...

    ResponElimina
  15. Fins i tot els medicaments caducats es poden prendre sense por a que et facin res de mal...O sigui que, junt amb els iogurts caducats jo penso que les defenses s'activen encara més.
    Tots tenim data de caducitat però mentre el cap segueixi al seu lloc continuarem divagant i llegint-te i Carpe Diem!!
    Si més no amb aquesta pluja tindrem els embassaments plens i "divagaran" sobre altres coses que no serà la sequera :)

    ResponElimina
  16. Gràcies Joana...sequera? què vol dir sequera? carpe diem!

    ResponElimina
  17. A mi també em costa creure en les dates de caducitat. Ara feia dies que no passava per aquí; aquestes divagacions m'han captivat... captivat, com a mínim. Hi tornaré.

    ResponElimina

benvinguts comentaris