Paisos Catalans

dissabte, 27 de març del 2010

Hora més, hora menys

Avui és el dia triat per fer avançar els rellotges una hora. O sia que aquesta matinada dormirem menys. Durant uns dies anirem una mica despistats i despistades, perquè el fet és que aquest anomenat horari d'estiu    ens afecta notablement el nostre ritme circadià .....Jo, m'he acostumat a no  canviar mai l'hora del rellotge de polsera ( o hauria de dir rellotge de canell) o sia que no notaré el canvi quan em miri l'hora en el canell esquerre però si que hauré de mirar-la tal qual i no com fins ara que restava una hora per saber l'hora normal....Era un joc divertit i constant, la gent si em demanava l'hora i em mirava el rellotge s'espantava ....els hi havia d'explicar que el duia en l'hora de març....Sense ser-ne gaire conscient, dur l'hora de març en el rellotge, m'emparenta un xic amb < la llebre de març , personatge disparat i absurd d'Alícia en el país de les meravelles.....
Encara no he fet net del refredat profund que he patit però em començo a veure les orelles , ja se sap que març marçot mata la vella i la jove si pot.....esperem que l'abril no sigui aquell abril d'aigües mil....de moment qui dia passa any empeny ....jo ja vaig enviar els "meus" refranys al Víctor Pàmies i tu?

18 comentaris:

  1. Jo també.

    A mi aquests canvis d'horari no m'afecten en absolut, sempre miro l'hora i el que diu el rellotge és el que em crec. El cos se m'adapta immediatament. Només que ara el dia serà una mica més llarg i això es posa bé perquè no sembla que se t'acabi tan ràpid. Però igualment, els meus horaris continuaran exactament igual.

    ResponElimina
  2. Quines ganes de veure Alícia en el país de les meravelles del Tim Burton el 16 d'abril! :)

    ResponElimina
  3. jajaja i avui és el dia que tothom es pregunta: dormirem una hora més o una menys???
    Jo ja me la he fet aquest matí.
    Fa anys no me'n vaig adonar del canvi d'hora i vaig anar tot el dia a una hora menys :)
    Bona tarda Elvira!

    ResponElimina
  4. sort que m'has recordat el canvi d'hora perquè jo ja no hi pensava!
    això que fas de no canviar l'hora del rellotge és un bon exercici... si et surt bé!
    espero que et possis bé aviat i que puguis gaudir de les vacances :-)

    ResponElimina
  5. A mi tampoc m'afecten els canvis d'hora i en canvi prefereixo molt més que s'allargui la tarda, bé les hores de sol que fan que la tarda sembli més llarga... :P

    ResponElimina
  6. Jo encara no els hi enviat...
    Quines ganes que tinc de canviar l'hora^-^.
    Me'n alegro que estiguis millor.

    ResponElimina
  7. doncs jo ja el temo. Abans no m'afectava, però des de fa uns anys si, i aquest, molt. Com l'hastènia (o com s'escrigui). Ja sé que aquesta setmana si ja es presentava durilla, encara ho serà més.

    Tb els he enviat!!!!

    ResponElimina
  8. La claror fins tard, aquesta llum mediterrània... com m'agrada!
    El meu cor ja xiula: temps d'estiu...
    M'alegro que ja et vagis veient les orelles!
    Aquest conte m'ha agradat més ara de gran que quan era petita... quins elements amaga?

    ResponElimina
  9. El canvi d'hora és el pitjor que porto de l'hivern. Encara que dormi una hora menys no m'importa, adoro el Summer time, la llum, poder fer més coses i dir-te ui però si és molt d'hora encara i seguir fent-ne més. L'hivern de seguida sembla que haguem d'anar cap a casa. Benvingut el canvi d'hora.

    ResponElimina
  10. M'agrada matinar. El canvi d'hora em permetrà tenir més llum en llevar-me. El que no m'agrada és que aviat els dies seran eterns.
    Jo tampoc canvio l'hora del rellotge.
    El conte de Alíca, un dels millors que he llegit.
    Feliç no aniversari, Elvira.

    ResponElimina
  11. En dies com hui sempre trauen a gent per tv que es queixa dels maldecaps que li produeixen este canvi horari, a mi la veritat és que tant me fa, ni tant sols moltes vegades sé a quin dia estem...

    ResponElimina
  12. Jo també els vaig enviar!! (I el meu marit, i la meva germana jeje)

    Jo no canvio l'hora del despertador!! jiji... fins ara anava bé, ara, quan ho miri, hauré de pensar que... aaagghh!! serà una hora més tard!! :-PP

    ResponElimina
  13. He estat molts anys que no canviava els rellotges, ni el de canell, ni els de casa. Els rellotges m'encanten, són gairebé com un objecte de culte.
    Com que els meus horaris laborals ja són una mica estrambòtics en aquest moment, no em vindrà d'una hora menys i en canvi agraïré una hora més de llum solar. Sembla que el temps se'ns allargui una mica més. Curiosa la percepció temporal...sempre m'ha semblat molt curiosa...
    Elvira, si ja et veus les orelles, vol dir que tot va bé, i avui ha fet un dia esplèndit...(amb t...amb d...?).
    Au, que encara que el "change" sigui a les dues, ja quasi som a demà! ;)
    Un petó!

    ResponElimina
  14. No acabo de portar bé el canvi d'hora. Només pensar que demà m'he de llevar una hora abans per anar a treballar, ja m'emprenyo! Aniré dormit tot el dia!

    ResponElimina
  15. Gràcies pels vostres comentaris.
    Xexu a mi si que m'atabalen els canvis sobretot els primers dies...
    Marta M.Q a veure si puc anar a veure aquesta Alícia de Tim Burton...
    Joana dons jo he dormit una hora menys!
    kika fins ara me n'he sortit bé el que passa és que ara m'he d'acostumar a no restar cap hora quan em miri el rellotge...gràcies pels desitjos...costa acabar de netejar els pulmons.
    Rita és cert que ara els dies s'allargaran més i és més alegre tenir més llum.
    Maria gràcies pels bons desitjos i corre a enviar 10 refranys a en Víctor!
    rits, és astènia primaveral sense hac...per sort després el cos i el cap es van posant en hora
    Cèlia, a l'altre costat del mirall s'hi amaguen moltes coses...
    Nits ara t'hauries de canviar el nom a dies je je també és cert que la llum fa estar més animada...però sense aquests absurds canvis d'hora passaria igual però les transicions serien més lentes , més naturals...
    Pilar feliç no aniversari també...els dies eterns...sí seran les nou del vespre i encara serà de dia...
    Estonetes de vegades tampoc sé el dia en el que visc, el que no m'agrada és que canvien les hores per decret
    Assumpta a veure si faràs tard per no canviar el despertador ( l'hora vull dir)...
    fanal blau un altre punt en comú : a mi m'encisen els rellotges! esplèndid ( amb d)un dia radiant avui! petó!
    Albert B.i R per sort després el cos es posa a l'hora...ànims!

    ResponElimina
  16. Potser els adults no ho notem tant (que jo crec que també ho notem, i força!), però la canalla, ja és una altra cosa. La meva petita, de dos anys, avui li ha costat molt més adormir-se i porta un cert descontrol horari. Sort que és diumenge i demà tenen festa!

    Molts dels qui m'heu enviat els 10 refranys encara no heu rebut resposta ni confirmació per part meva. Això és degut a què porto un cert retard. Estic acabant de contestar els del dia 20 i em queden uns 150 correus per mirar i contestar.

    I ara amb una hora menys... Però espero poder-me posar al dia durant les vacances de Setmana Santa.

    Els qui no heu participat encara... No us deixeuinfluenciar pels refranys que ha deixat anar l¡Elvira, eh? :-)

    ResponElimina
  17. Jo odio el canvi d'hora però què hi farem. Me n'alegro de què ja estiguis millor. Bones vacances!

    ResponElimina
  18. gràcies vpamies per la visita...a mi ja em vas respondre, a veure si es trenquen els records!
    gràcies kweilan bones vacances!

    ResponElimina

benvinguts comentaris