Paisos Catalans

dissabte, 20 de març del 2010

El xa Khusrau jura leialtat a Baber.

Ara t'agenolles i em rets homenatge pillastre , més que pillastre, si ahir mateix a sang i foc em plantaves batalla i encara vas gosar plantejar una vaga just enmig de la contesa en ple camp de cols.....I tens molta sort xa...se m'ha oblidat....xa no sé què més ,que falten segles i segles perquè apareguin els diaris i la televisió perquè pot estar ben segur que sí ara hi fossin ,serien meus els titulars i els primers plans.....ah ah ah tota l'audiència meva!  Si ara m'aclamen .....segles més tard seria foto de portada aquesta escena tan fantàstica que protagonitzem plegats ( encara que jo Baber el tigre sóc molt més fotogènic que tu). No juris endebades lleialtat que a la mà tinc l'espasa i en xatagai t'ho dic ben fort perquè tothom m'entengui.... de turques i d'otomanes n'estaran plens els bars i els salons xics dintre de segles i segles .....Accepto el teu vassallatge i el del teu gos que jau a la vora del riu, que no diguin que no m'assec a negociar.....amb l'espasa aprop i neta de sang ( m'he afanyat a fer-la rentar amb l'aigua de mil rius) ....I ara hauràs de venir amb mi i no em discutiràs mai més , m'obeiràs en tot i pertot tu i la teva gent. Que aquí ,perquè ho sàpiga tothom no sabem grec ....democràcia no sé pas què vol dir.

23 comentaris:

  1. Un text molt ben cinjugat amb la imatge i molt actual!!!

    ResponElimina
  2. Crees un paisatge històric nou, Elvira. Un aiguabarreig que no pot passar desapercebut. Mostres enginy. Et felicito.

    ResponElimina
  3. Quin dinamisme i quin voler-ne més que es crea en el lector d'aquest text! I, a més, té un ritme intern molt ben aconseguit. Enhorabona!

    ResponElimina
  4. Una barreja molt ben aconseguida. A part de fer que ens ho passem bé els lectors i de ser un crítica social, amés amés, potser t'has quedat alleugerida i tot! :)

    ResponElimina
  5. Jajajaja és MOLT BO!! :-)))

    Ho has portat al teu terreny!!

    Trobo que en treieu prou "suc" d'aquesta imatge que a mi, personalment, quan la vaig veure, em vaig quedar sense saber ni què dir :-))

    ResponElimina
  6. Hahaha, per no estar gens inspirada, déu n'hi do quin text que t'ha sortit! Tot i tenir paraules dures, a mi m'ha fet gràcia! O tinc el riure ximple, o no sé, però llegeixo això de 'accepto el teu vassallatge i el del teu gos...', o 'sóc molt més fotogènic que tu', i se m'escapa la rialla!

    ResponElimina
  7. Una barreja molt ben trobada i aconseguida. Com el XeXu, el fragment que explica també m'ha fet riure!

    ResponElimina
  8. M'alegra de saber que temps enrerra també els pillastres eren al nostre pa de cada dia.
    Molt ben barrejat

    ResponElimina
  9. Què deies...?
    Veig que la primavera t'ha trobat escrivint mentre arribava...
    Un relat que jo sí que diria que un molt, però que molt bon relat i molt però que molt ben escrit! I amb l'afegit a l'estètica, amb un missatge crític molt entenedor!
    Una abaraçada!

    ResponElimina
  10. heheh... qué graciós! Tenia visió de futur aquest Baber el tigre... (Per cert, per què li diran "tigre"?)

    ResponElimina
  11. Déu n'hi do quin caràcter, no?? ;P
    Molt bo el teu escrit, Elvira. M'agrada molt! ;)

    ResponElimina
  12. Molt bo, Elvira! M'ha agradat i se m'ha fet curt..He trobat genial com barreges aquest discurs entre el passat i el futur. M'ha encantat!!!

    ResponElimina
  13. Quin caràcter aquest Baber,i quines ganes de repartir llenya. Un ego més gran que tot el seu llinatge. Si fos un personatge contemporani, i amb els mitjans actuals, seria terrorífic! ^_^

    ResponElimina
  14. Quedo astorada de com li pots treure suc a aquesta imatge tan "especialeta", m'ha agradat força!

    ResponElimina
  15. Moltes gràcies a tothom pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  16. No crec que Baber ni el xa tinguessin aquesta visió de futur, de fet no crec que tinguessin cap, la constant en aquells que es creuen por sobre de tothom és creure en la seva immortalitat.

    ResponElimina
  17. Coi! qualsevol li diu alguna cosa...
    Ben trobat!

    ResponElimina
  18. Hola Elvira,
    Espero que ja et trobis millor. ja veus vaig enrera, i miro posts anteriors, em faltava el relat d'aquest mes :P

    Doncs com dius, en aquestes guerres, que ben mirat són sempre absurdes, la democracia no tenia cabuda. Conquerir terres i terres i vessar la sang que fes falta per obtenir més i més poder.
    Malgrat tot, tenim sort de poder viure en els temps que vivim on hi ha democracia, pero sobretot pau a la nostra terra.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  19. jeje, aquest Tigre, a més de ser un adelantat al seu temps, els té ben posats XDD M'ha fet riure una estona, felicitats!!

    ResponElimina
  20. Molt divertit!!!!!!!! El Tigre és una mica fatxenda!!! Pobre Xa!! xDDD

    ResponElimina

benvinguts comentaris