Paisos Catalans

dijous, 9 de juliol del 2009

Quotidianitats

Porto uns quants dies, millor dit: unes quantes nits, dormint poc, almenys poc per a mi. Almenys necessito unes set hores de son per poder funcionar el dia següent....com que el curs que faig comença a les 8,30 i entre que m'agrada arribar puntualment i la calor que no em deixa adormir-me fins tard.....doncs molta son i tot el dia com una zombi ...I avui, quan m'he llevat, mig morta de son m'ha semblat veure força claror i he decidit deixar-me a casa el paraigües...mala pensada....quan he sortit del curs plovia a bots i a barrals....o sigui que m'he mullat considerablement i després d'haver patit principis de congelació per culpa de l'aire condicionat ( deu anomenar-se així per la condició segura de constipat o pulmonia) ara tinc fred i tot i indicis sospitosos de refredat imminent ....El curs no està malament, és sobre les lectures prescriptives ( sona a recepta farmacèutica però es l'apel·latiu que reben pel departament d'educació) de moment ja m'ha servit per augmentar la meva pila de lectures....a fora , al diguem-ne vestíbul del segon pis de la Facultat de Geografia i Història , que és on es fan els cursos de l'escola d'estiu del Col.legi de doctors i llicenciats ( per cert no sóc ni doctor ni llicenciat, sóc llicenciada) hi ha unes " paradetes " de llibres i altres cosetes pedagògiques, que es pensen poden interessar-nos, ja que hi ha un fotimer de professorat...de moment ja han "volat" els bolígrafs i les llibretetes que regalen els de l'Editorial Cruïlla......ja se sap el que és gratuït ....Confesso que en tinc dos de bolis de la Cruïlla.

Al que anava...no me'n puc estar de comprar-me llibres....l'altre dia em vaig comprar una molt amena Gramàtica de lengua castellana para estudiantes....i és la tercera gramàtica que em compro ( a casa ja tinc la de la RAE del Llorach i una del gran Blecua) Un llibre molt agradable de repassar a l'estiu.

I avui un noi molt simpàtic i lletraferit de l'editorial Laertes m'ha mig convençut que em comprés un relat autobiogràfic d'Agota Kristof: La analfabeta ( m'ha vingut a la memòria el post de Kweilan sobre un llibre d'aquesta autora) bé, la veritat és que m'ha convençut del tot i me l'he comprat i també ,com a torna, un clàssic d'Apollinaire, que anava a preu de saldo ( un euro i mig!!)

O sia que al curs em parlen de Miguel Mihura, de Rosalia de Castro, de Delibes...i jo em compro un llibre d'un francès i d'una hongaresa que escrivia en francès....

I com que a mi m'agrada patir ja tinc mig decidit que el curs vinent faré un altre curs de postgrau ( de psicologia com el d'enguany, no pas de llengua ni de filosofia )

Vaig a prendre'm un paracetamol per tractar de controlar el refredat.

4 comentaris:

  1. Agota Kristof... ja va la tercera vegada que m'apareix aquest nom i el llibre l'Analfabeta... Això que el seu llibre La Triologia de Claus i Lucas que fa poc he començat a llegir d'entrada no m'ha agradat gens (era aquell que deia que de cop em va atrapar...). Si una història curiosa... analfabeta a França... per això escriu com escriu i et glaça la sang amb els seus personatges.
    Cuida't el refredat, ja ens diràs el què t'ha assemblat!

    ResponElimina
  2. un altre curs de postgrau...
    així m'agrada valenta!

    costa poc deixar-se enredar quan estem tan predisposades a comprar llibres, oi?
    ;)

    petons de cap de setmana i que et milloris!

    ResponElimina

benvinguts comentaris